سالاد الویه

برخلاف ظاهر ساده، سالاد الویه یکی از غذاهایی است که درست کردن آن زمانبر است. همین‌طور، به دلیل موادی که در آن استفاده می‌کنید، یکی از غذاهای مقوی و پرکالری به حساب می‌آید. بعضی اوقات این غذا را از یخچال بیرون می‌آورید اما می‌بینید از شدت خشک بودن نمی‌توانید حتی یک لقمه از آن را در دهانتان بگذارید. از طرف دیگر، ممکن است بوی تخم مرغ آن باعث آزارتان شود. برای این‌که این اتفاقات را تجربه نکنید، بهتر است به دنبال بهترین دستور پخت سالاد الویه بگردید. در ادامه روش تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای سالاد الویه

نام مواد مقدار لازم
سیب زمینی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
خیار شور متوسط ۶ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
هویج متوسط ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
سس مایونز به مقدار لازم
لیمو ترش ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
سالاد الویه
طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه

مرحله اول:

سینه مرغ را با مقداری آب بگذارید تا به جوش بیاید. سپس، آب آن را دور بریزید و یک بار دیگر آب، نمک و پیاز بپزید. معمولا ۱ ساعت برای تهیه آن کافی است. بعد از آماده و خنک شدن، آن را ریش‌ریش کنید.

مرحله دوم:

سیب‌زمینی‌ها و تخم‌مرغ‌ها را در یک قابلمه دیگر بریزید و اجازه دهید آبپز شوند. بعد از پخته شدن و خشک شدن آب قابلمه، زیر آن را خاموش کنید و پوست آن‌ها را بگیرید. زمانی‌که دمای مواد کم شد، آن‌ها را ریز رنده کنید. خیار شور و فلفل دلمه‌ای را هم در همان ظرف رنده کنید.

مرحله سوم:

اگر نخودفرنگی خود را به‌صورت کنسروی تهیه کرده‌اید، نیاز به جوشاندن آن نیست؛ اما باید نخود فرنگی تازه را در آب بریزید و به همراه نمک بپزید. می‌توانید در انتهای پخت، هویج را هم به آن اضافه کنید تا کمی نرم و شیرین شود. سپس، هویج را از داخل آب بردارید و نخودها را هم آبکش کنید. هویج را هم ریز رنده کنید.

مرحله چهارم:

مرغ، سیب زمینی، تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای، هویج، خیار شور و نخود فرنگی را با هم مخلوط کنید. آب لیمو ترش‌ها را بگیرید و در ظرف سس مایونز بریزید. ترکیب آبلیمو و مایونز را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید سس به همه قسمت‌های آن برسد و هیچ قسمتی خشک نباشد. فلفل سیاه را هم به مواد اضافه کنید تا عطر خوبی به سالاد الویه شما بدهد.

مرحله پنجم:

مواد سالاد الویه را در ظرف دلخواه خود بریزید و در یخچال بگذارید. اجازه دهید این سالاد برای چند ساعت در یخچال بماند تا به‌خوبی خنک شود. اگر می‌خواهید این غذا را به شکل قالبی دربیاورید؛ حتما روی کف و دیواره‌های قالب پلاستیک فریزر بگذارید و سپس، مواد را به‌خوبی فشار دهید. بعد از چند ساعت ماندن در یخچال می‌توانید آن را در ظرف دلخواه برگردانید.

سالاد الویه
طرز تهیه سالاد الویه

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد الویه

  • برای رژیمی‌تر شدن سالاد الویه، به جای نصف سس مایونز، در آن ماست بریزید.
  • اگر به مرغ علاقه ندارید، در سالاد الویه ژامبون بریزید. برای این مواد ۳۰۰ گرم ژامبون کافی است.
  • سالاد الویه بعد از چند ساعت ماندن در یخچال خشک می‌شود؛ بنابراین، حتما سس آن را زیاد درست کنید.
  • از آنجایی که خیار شور، مرغ و بقیه مواد در ترکیب خود نمک دارند؛ بهتر است این چاشنی را در انتها و بعد از اضافه کردن بقیه مواد روی سالاد الویه بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا