زرشک پلو با مرغ

درست کردن غذا زمان زیادی می‌برد اما اگر می‌خواهید در مدت کوتاهی برای مهمانان خود غذای خوشمزه‌ای درست کنید، زرشک پلو با مرغ را امتحان کنید. این غذا یک ساعت نیاز دارد تا کارهای آن را انجام دهید. سپس، یک ساعت طول می‌کشد تا پخته شود؛ پس، در زمان کمی می‌توانید یک خوراک لذیذ جلوی مهمانان خود بگذارید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور تهیه زرشک پلو با مرغ را به شما آموزش می‌دهیم. این مواد برای ۴ نفر در نظر گرفته شده‌است.

مواد اولیه لازم برای زرشک پلو با مرغ

نام مواد مقدار لازم
سینه/ران مرغ ۴ تکه
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۲ حبه
زرشک ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده به مقدار لازم
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کاری به مقدار لازم
کره/ روغن ۱۰۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
زرشک پلو با مرغ
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

مرحله اول:

پیازها را به شکل خلالی درآورید و سرخ کنید. بعد از سبک شدن، سیرهای خردشده را هم همراه پیاز در تابه بریزید. بعد از این‌که کمی بوی سیر بلند شد، تکه‌های مرغ را به این ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید پشت و روی مرغ‌ها به‌طور کامل سرخ شوند. زعفران را روی آن بریزید تا رنگ و طعم آن را فوق‌العاده کند.

مرحله دوم:

در ظرف دیگری، روغن بریزید. بعد از داغ شدن، رب را به آن اضافه کنید. رب باید به‌طور کامل سرخ شود تا بوی خامی آن از بین برود. فقط حواستان باشد نسوزد.

مرحله سوم:

به رب، آب جوش و ادویه‌های نمک، فلفل سیاه و کاری را اضافه کنید. حرارت زیر آن را زیاد کنید تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم:

تکه‌های مرغ و پیاز در یک در قابلمه بریزید و سپس، رب و آب جوش را به آن‌ها اضافه کنید. اجازه دهید مرغ به‌طور کامل پخته شود. معمولا یک ساعت برای پخته شدن کافی است.

مرحله پنجم:

در یک قابلمه آب بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، نمک و برنج را به آن اضافه کنید. در این زمان، آب از جوشیدن می‌افتد؛ اما چند دقیقه بعد، دوباره شروع به جوشیدن می‌کند. بعد از این‌که کناره‌های برنج نرم شدند، آن را آبکش کنید.

مرحله ششم:

اگر دوست داشته‌باشید، می‌توانید از ته‌دیگ سیب‌زمینی یا گزینه‌های دیگر برای کف قابلمه استفاده کنید. اول روغن و بعد زعفران یا زردچوبه بریزید. سپس، برنج را در آن بریزید. با دسته یک قاشق چند سوراخ در قسمت‌های مختلف برنج ایجاد کنید تا زودتر دم بکشد.

مرحله هفتم:

زرشک را بشورید و اجازه دهید آب آن به‌طور کامل از بین برود. در تابه‌ای روغن یا کره بریزید و زرشک‌ها را به آن اضافه کنید. زرشک زود می‌سوزد؛ به همین خاطر، آن‌ها را تندتند هم بزنید تا فقط آب آن‌ها خشک شود. یک قاشق شکر را به همراه زعفران به آن اضافه کنید. سپس، آن را از روی حرارت بردارید.

زرشک پلو با مرغ
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

نکته‌های بهتر درست کردن زرشک پلو با مرغ

  • می‌توانید قبل از سرخ شدن، مرغ‌ها را آبپز کنید.
  • قبل از سرخ کردن، مرغ‌ها را با نمک، زردچوبه و کاری مزه‌دار کنید.
  • برگ بو، هویج و فلفل دلمه‌ای روی طعم زرشک پلو با مرغ تاثیر مثبت دارند.
  • اگر مایل بودید، اضافه کردن خلال پسته و بادام هم می‌تواند طعم آن را بهتر کند.
  • می‌توانید بعد از سرخ کردن مرغ، آن را در قابلمه دیگری بریزید و در همانجا رب را سرخ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا