رول مرغ سوخاری

اگر برای مهمانی‌ها دنبال فیگرفود جذاب می‌گردید، رول مرغ سوخاری انتخاب خوب و کاملی است. حتی این غذا را می‌توان بدون مرغ درست کرد تا افرادی که گیاه‌خوار هستند، آن را امتحان کنند. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه این رول را در اختیارتان می‌گذاریم و می‌گوییم با چه تغییراتی می‌توانید این غذا را برای خودتان به شکل منحصربه‌فرد درست کنید.

مواد اولیه لازم برای رول مرغ سوخاری

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۳ حبه
قارچ ۸ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۱ پیمانه
ذرت ½ پیمانه
پنیر پیتزا به اندازه دلخواه
آرد سوخاری به اندازه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و روغن مایع به اندازه دلخواه
رول مرغ سوخاری
طرز تهیه رول مرغ سوخاری

طرز تهیه رول مرغ سوخاری

 

مرحله اول:

سینه مرغ را بشورید و صبر کنید تا خشک شود. سپس، مرغ را با سیر و پیاز در غذاساز بریزید تا خرد و با هم مخلوط شوند. سپس، به آن‌ها، نمک و ادویه بزنید و روی پلاستیک بریزید. این مواد را به شکل مستطیلی و با ضخامت نیم سانتی‌متری پهن کنید.

مرحله دوم:

حالا قارچ‌ها را به شکل و اندازه‌ای که دوست دارید، خرد کنید. سپس، در تابه روغن بریزید تا داغ شود. قارچ‌ها را در تابه بیاندازید و اجازه دهید آبشان با حرارت بالا کشیده‌شود. حالا قارچ، ذرت و پنیر پیتزا را در وسط ترکیب مرغ و پیاز بریزید.

مرحله سوم:

بعد از این‌که مواد را ریختید، مواد را با کمک پلاستیک رول کنید. برای این‌که رول بزرگ و ضخیم نشود، مواد را به ۳ یا ۴ بخش تقسیم کنید و هر یک از آن‌ها را جداگانه درست کنید. رول‌ها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند و مواد به همان شکل باقی بمانند.

مرحله چهارم:

تخم‌مرغ‌ها را با شیر مخلوط کنید و کمی نمک به آن بزنید. آرد و پودر سوخاری را در دو ظرف جداگانه بریزید و سپس، رول‌ها را به‌ترتیب در آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری بغلتانید. طوری‌که پودر سوخاری به تمام بخش‌های آن برسد. این کار را با همه رول‌ها انجام دهید.

مرحله پنجم:

در تابه یا قابلمه روغن زیادی بریزید و صبر کنید تا داغ شود. حالا رول‌ها را در آن بگذارید تا سرخ شوند. بعد از این‌که یک سمت آن‌ها طلایی شد، برگردانید تا بخش‌های دیگر هم به همان اندازه طلایی شوند. حالا فینگرفودتان آماده است تا برش بزنید و نوش جان کنید.

رول مرغ سوخاری
طرز تهیه رول مرغ سوخاری

نکته‌های بهتر درست کردن رول مرغ سوخاری

  • جعفری تازه، پودر پیاز و آویشن عطر خوبی به غذایتان می‌دهد.
  • اگر مخلوط مرغ و پیاز شل شد، مقداری پودر سوخاری در آن بریزید.
  • برای مزه بهتر این غذا مقداری سس کچاپ به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید.
  • می‌توانید به مواد میانی این غذا فلفل دلمه‌ای و هویج هم اضافه کنید. آن‌ها را به شکل نگینی خرد کنید و کمی در روغن تفت دهید.
  • اگر فکر می‌کنید با این روش، مرغ‌ها به‌خوبی پخته نمی‌شوند، آن‌ها را قبل از رول کردن آبپز کنید. برای این کار، در قابلمه آب بریزید و مرغ را به همراه مقداری نمک، زردچوبه و یک پیاز در آن بیاندازید و یک ساعت صبر کنید تا به‌خوبی پخته شود.
رول مرغ سوخاری
طرز تهیه رول مرغ سوخاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا