رولت مرغ

یکی از غذاهای مناسب برای مجالس مختلف رولت مرغ است که درست کردن آن کمی چالشی است. اما تهیه این غذای متفاوت می‌تواند همه هنر شما را برای میزبانی به نمایش بگذارد. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را برایتان می‌آوریم و می‌گوییم با رعایت چه نکاتی این کار را بی‌نقص انجام دهید.

مواد اولیه لازم برای رولت مرغ

نام مواد مقدار لازم
سینه و ران مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۳ حبه
هویج ۳ عدد
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خردشده ۱/۲ پیمانه
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
رولت مرغ
طرز تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ

 

مرحله اول:

استخوان سینه و ران مرغ را جدا کنید و آن‌ها را در غذاساز یا گوشتکوب بریزید. یک عدد پیاز، نمک، زرچوبه، جعفری، سیر و آرد سوخاری را هم به آن اضافه کنید و اجازه دهید در دستگاه به‌خوبی با هم مخلوط شوند؛ اما می‌توانید این کار را با دست هم انجام دهید. در این حین، هویج را هم به شکل درسته آبپز کنید تا نرم شود.

مرحله دوم:

بعد از بیرون آوردن مخلوط گوشت از دستگاه، آن را به‌خوبی ورز دهید تا حالت چسبناک به خود بگیرد. سپس، یک پلاستیک کف سطح صافی پهن کنید و مقداری روغن مایع روی آن بریزید. بعد از پخش کردن روغن روی تمام قسمت‌های آن، گوشت را کف آن پهن کنید و با دست ضخامت آن را در تمام بخش‌ها به یک اندازه یک سانتی‌متری درآورید. برای نازک کردن از یک لایه پلاستیک دیگر روی مواد کمک بگیرید.

مرحله سوم:

زرشک شسته‌شده و آب‌گرفته را در تمام قسمت‌های گوشت پهن کنید. سپس، در یک بخش آن هویج را بگذارید. حالا به‌آرامی از طرف هویج، پلاستیک را برگردانید تا مواد رول شوند. این کار را آهسته انجام دهید تا مواد دچار مشکل نشوند. رولت را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. با این کار، مواد انسجام خود را حفظ می‌کنند.

مرحله چهارم:

در هنگام استراحت رولت، به سراغ تهیه سس آن بروید. پیاز دوم را به شکل نگینی یا خلالی خرد و در روغن داغ سرخ کنید. برای این‌که پیاز سریع‌تر ترد شود، مقداری نمک هم به آن اضافه کنید و کمی زردچوبه بزنید تا طلایی‌رنگ شود. بعد از سرخ شدن پیاز، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌رسد. آن را در تابه بریزید و اجازه دهید به‌خوبی سرخ شود. با این کار بوی خامی آن از بین می‌رود و رنگ بهتری هم پیدا می‌کند. سپس، مقداری آب جوش به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. صبر کنید تا سس غلیظی از این مواد به دست بیاید.

مرحله پنجم:

رولت را از یخچال بیرون آورید و تمام آن را در روغن داغ سرخ کنید. بعد از این‌که تمام بخش‌ها سرخ شدند، آن را در سس گوجه فرنگی بگذارید و اجازه دهید برای یک ساعت پخته شود. بعد از این زمان، غذای مجلسی شما آماده است تا آن را در ظرف دلخواه بگذارید و به اندازه‌ای که دوست دارید، برش بزنید.

رولت مرغ
طرز تهیه رولت مرغ

نکته‌های بهتر درست کردن رولت مرغ

  • ترکیب ران و سینه مرغ اجازه نمی‌دهد که غذایتان بیش از اندازه خشک شود.
  • بعضی افراد در مایه میانی این غذا ذرت، گردوی آسیاب‌شده و فلفل دلمه‌ای هم می‌ریزند.
  • اگر می‌خواهید این غذا را به شکل رژیمی درست کنید، به جای مرغ از قارچ در تهیه آن استفاده کنید.
  • اگر آرد سوخاری ندارید، مقداری پودر نان‌های حجیم به مواد اضافه کنید تا حالت تردی به خود بگیرد.
  • برای مزه‌دار کردن این غذا می‌توانید از پودر سیر، پودر تخم گشنیز، زنجبیل و زعفران دم‌کرده هم استفاده کنید.
  • با یک عدد تخم مرغ، مقداری آرد سفید و آرد سوخاری می‌توانید یک رویه خوشمزه هم برای این غذا درست کنید. رولت را به‌ترتیب در آرد سفید، تخم‌ مرغ هم‌زده و آرد سوخاری بغلتانید و سپس، سرخ کنید.
رولت مرغ
طرز تهیه رولت مرغ
رولت مرغ
طرز تهیه رولت مرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا