رشته پلو

تنوع دادن به تهیه غذا می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که از روزمرگی خلاص شوید. علاوه‌براین، اگر کودک کوچکی دارید که از غذاها ایراد زیادی می‌گیرد و به‌راحتی جذب آن نمی‌شود؛ تنوع دادن و تزئین غذا می‌توان کمک زیادی به شما بکند. رشته پلو در این زمان‌ها یکی از گزینه‌هایی است که تهیه آن آسان و مقوی است. شما می‌توانید این غذا را خالی و با غذای دلخواه درست یا در کنار آن موادی مانند گوشت چرخ‌کرده هم آماده کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای رشته پلو

نام مواد مقدار لازم
برنج ۳ پیمانه
رشته پلویی ۱۵۰ گرم
پیاز بزرگ ۲ عدد
کشمش نصف پیمانه
خرما ۱۲ عدد
زعفران دم‌کرده به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
رشته پلو
طرز تهیه رشته پلو

طرز تهیه رشته پلو

مرحله اول:

تا نصف یک قابلمه مناسب مقدار برنج آب بریزید. روی شعله بگذارید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، برنج را به همراه مقداری نمک به آن اضافه کنید. صبر کنید تا دوباره آب به جوش بیاید. ۵ دقیقه قبل از آبکش کردن برنج، رشته‌های پلویی را به ۳ یا ۴ قسمت تقسیم و به آن اضافه کنید. بعد از نرم شدن برنج‌ها آن‌ها را آبکش کنید. زمانی‌که به برنج دست می‌زنید، باید کناره‌های آن نرم و مغز آن سفت باشند. بعد از آبکش، برنج و رشته را دم بگذارید.

مرحله دوم:

یک عدد پیاز را به شکل خلالی خرد کنید و در روغن داغ بریزید تا سرخ شود. به آن، نمک، دارچین و زردچوبه اضافه کنید تا حالت ترد و رنگ طلایی پیدا کنند. بوی خام ادویه‌ها هم بعد از تفت دادن از بین می‌رود.

مرحله سوم:

کشمش‌ها را بشورید و در آبکش بریزید تا آب آن از بین برود. بعد از سرخ شدن پیاز، کشمش و خرمای هسته‌جدا را هم به آن اضافه کنید و تفت دهید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم:

پیاز دوم را رنده و به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. بعد از این‌که به آن‌ها نمک و فلفل سیاه زدید، آن‌ها را به شکل قلقلی درآورید. آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. اجازه دهید رنگ تمام قسمت‌های بیرونی گوشت تغییر رنگ دهند.

مرحله پنجم:

برنج دم‌کشیده را در ظرف دلخواه خود بریزید. سپس، با گوشت‌های قلقلی و ترکیب خرما و کشمش، آن را تزئین کنید. می‌توانید بخشی از برنج را هم با زعفران دم‌کرده مخلوط کنید تا رشته پلوی شما ظاهر جذاب‌تری داشته‌باشد.

رشته پلو
طرز تهیه رشته پلو

نکته‌های بهتر درست کردن رشته پلو

  • می‌توانید مواد را با برنج به‌صورت لایه‌لایه دم بگذارید.
  • رشته پلویی شور اس و بهتر است نمک کمی به برنج خود اضافه کنید.
  • از آن‌جایی که رشته زود له می‌شود، حتما لحظه‌های آخر آماده شدن برنج به آن اضافه کنید.
  • به جای گوشت چرخ‌کرده می‌توانید از مرغ هم استفاده کنید. بهتر است آن را قبل از سرخ شدن، آبپز و ریش‌ریش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا