ذرت مکزیکی

یکی از غذاهایی که در روزهای سرد پاییز و زمستان انرژی تازه‌ای به شما می‌دهد، ذرت مکزیکی است. این خوراکی پرکالری بسیار خوشمزه است و به همین خاطر، همیشه طرفدارانی دارد که آن را به هر خوراکی گرم دیگر ترجیح می‌دهند؛ اما قیمت بالای خرید آن از بیرون، خیلی از افراد را از خوردن آن محروم می‌کند. زمانی‌که آن را در خانه درست کنید، می‌توانید بخشی از هزینه خرید آن را از بیرون پس‌انداز کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه ذرت مکزیکی را به‌طور کامل با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای ذرت مکزیکی

نام مواد مقدار لازم
ذرت ۵ پیمانه
پنیر پیتزا ۲ پیمانه
کره ۵۰ گرم
قارچ ۸ عدد
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و زیره به اندازه دلخواه
ذرت مکزیکی
طرز تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

 

مرحله اول:

ذرت را به همراه مقداری نمک و آب در قابلمه بریزید. سپس، آن را روی حرارت بگذارید تا آبپز شوند. با توجه به نوع ذرت ممکن است پخت آن‌ها بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید، نیازی به این مرحله نیست و لازم است آن را رد کنید.

مرحله دوم:

قارچ‌ها را بشورید و بعد از خشک شدن به صورت ورقه‌ای خرد کنید. لازم نیست چندان نازک یا کلفت باشند.

مرحله سوم:

تابه‌ای بزرگ روی حرارت بگذارید و کره را داخل آن بیاندازید تا آب شود. زیر تابه را زیاد کنید و قارچ‌ها را داخل آن بریزید. هم بزنید تا آب آن‌ها کشیده شود. آبلیمو را هم اضافه کنید تا رنگ قارچ‌ها تیره نشود.

مرحله چهارم:

بعد از کشیده شدن آب قارچ‌ها، ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید. کمی بعد، پنیر پیتزا را به همراه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و زیره به ترکیب اضافه کنید. صبر کنید تا پنیر آب شود. سپس، به‌خوبی هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

حرارت زیر تابه را خاموش و سپس، سس مایونز را به آن اضافه کنید. حالا ذرت مکزیکی شما آماده است تا آن را در ظرف‌های دلخواه بریزید و نوش جان کنید.

ذرت مکزیکی
طرز تهیه ذرت مکزیکی

نکته‌های بهتر درست کردن ذرت مکزیکی

  • اگر به زیره علاقه ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید.
  • به توجه به سلیقه خودتان می‌توانید مقدار سس مایونز را کم یا زیاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا