دنده کباب

دنده کباب یکی از غذاهای معروف کرمانشاه است که مهمانان این شهر همیشه در رستوران‌های آن امتحان می‌کنند؛ اما لازم نیست برای نوش جان کردن این کباب حتما به این شهر بروید. می‌توانید همان کباب را به‌آسانی در خانه تهیه کنید. فقط باید فوت و فن این غذا را بشاسید تا آن‌ها روی آتش وا نروند. در ادامه دستور تهیه دنده کباب را برای ۴ نفر توضیح می‌دهیم. با انجام همه مراحل حتما بهترین دنده کباب را در خانه می‌خورید.

مواد اولیه لازم برای دنده کباب

نام مواد مقدار لازم
گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
گوشت دنده ۲۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
کره ۵۰ گرم
آبلیمو به مقدار دلخواه
زعفران دم‌کرده به مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
دنده کباب
طرز تهیه دنده کباب

طرز تهیه دنده کباب

مرحله اول:

گوشت‌ها را به‌خوبی بشورید و اجازه دهید به‌طور کامل خشک شوند. سپس، دنده‌ها را به اندازه‌های حدودا ۱۰ سانتی‌متری تقسیم کنید. ضخامت این دنده‌ها حدود ۳ سانتی‌متر باشد، مناسب است. طوری‌که در غذای هر نفر دو برش دنده وجود داشته‌باشد. سپس، بقیه گوشت را ریز و ساطوری کنید. این کار را می‌توانید به‌صورت دستی و با ساطور انجام دهید. اگر هم روش برایتان سخت بود، آن را با چرخ‌گوشت خرد کنید.

مرحله دوم:

آب پیاز رنده‌شده را بگیرید. سپس، به همراه نمک و فلفل سیاه به گوشت ساطوری‌شده اضافه کنید و به‌خوبی ورز دهید. طوری که همه مواد با هم مخلوط شوند و حالت چسبناکی به خود بگیرند. به دنده‌ها هم نمک، فلفل سیاه و آبلیمو بزنید.

مرحله سوم:

گوشت خردشده را روی ظرف صافی پهن کنید و دنده‌ها را به سیخ بکشید. دنده‌ها را کنار گوشت بگذارید و سپس، چند سیخ دیگر از وسط گوشت‌های ساطوری رد کنید. سیخ‌ها طوری قرار بگیرند که قسمت پایینی آن‌ها به‌راحتی در یک دست جا شوند. مواد را در یخچال بگذارید تا چند ساعت استراحت کند. اگر وقت کافی دارید، اجازه دهید کباب‌ها به مدت یک شب در یخچال بمانند.

مرحله چهارم:

زمانی‌که زغال آماده شد، سیخ‌های دنده کباب را به‌آرامی بلند کنید و روی منقل بگذارید. اجازه دهید زیر آن به‌خوبی پخته شود. سپس، دنده کباب را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد.

مرحله پنجم:

برای تهیه سس دنده کباب، در یک تابه روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و مقداری فلفل سیاه بزنید. با یک قلم‌مو این مواد را روی دنده کباب بمالید.

مرحله ششم:

بعد از این‌که هر دو طرف گوشت‌ها پخته شدند و به آن‌ رب زدید؛ دنده کباب آماده است و می‌توانید آن را با برنج یا نان نوش جان کنید.

دنده کباب
طرز تهیه دنده کباب

نکته‌های بهتر درست کردن دنده کباب

  • ماست، خامه و سس کچاپ هم باعث خوشمزگی این غذا می‌شود.
  • برای عطر بهتر دنده کباب، می‌توانید از آویشن، برگ بو، زعفران دم‌کرده و پودر سیر استفاده کنید.
  • قسمت قلوه‌گاه گوسفند را برای این کباب استفاده کنید؛ چون چربی زیادی دارد که برای این غذا مناسب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا