خورشت کرفس

خورشت کرفس غذایی است که افراد را به دو دسته تقسیم می‌کند. افراد زیادی هستند که این غذا را با قرمه سبزی مقایسه می‌کنند و فکر می‌کنند مزه خوبی ندارد؛ اما در گروه مقابل، افرادی هستند که معتقدند بهترین غذا را می‌خورند. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور آن را درست کنید تا خوشمزه باشد.

مواد اولیه لازم برای خورشت کرفس

نام مواد مقدار لازم
گوشت قرمز ۴۰۰ گرم
کرفس ۳۰۰ گرم
نعنا و جعفری ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
لیمو ترش ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
خورشت کرفس
طرز تهیه خورشت کرفس

طرز تهیه خورشت کرفس

 

مرحله اول:

پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و سپس، سرخ کنید. برای این کار مقداری روغن در تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس، پیاز را بریزید و صبر کنید تا سبک شود. اگر به این مرحله رسیدید، گوشت‌ها را به همراه زردچوبه اضافه کنید و صبر کنید تا سرخ شوند. تنها تغییر کردن رنگ گوشت‌ها کافی است و لازم نیست زیاد روی حرارت بمانند؛ چون سفت می‌شوند.

 

مرحله دوم:

سپس، ترکیب گوشت و پیاز را در قابلمه دیگری بریزید و به آن، آب اضافه کنید و در آن را ببندید.

 

مرحله سوم:

حالا به سراغ کرفس و سبزیجات بروید. ساقه کرفس را از برگ‌های آن جدا کنید. ساقه را به اندازه یک سانتی‌متری برش بزنید و مقداری در روغن تفت دهید. سپس، برگ آن را به همراه نعنا و جعفری ساطوری کنید و آن‌ها را هم مقداری تفت دهید.

 

مرحله چهارم:

ساقه کرفس و سبزیجات را به خورشت اضافه کنید و کمی هم بزنید. حالا در را ببندید و اجازه دهید برای مدت ‌۲ ساعت خورشت شما جا بیفتد. در آخر، مزه این غذا را بچشید و مقداری نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش به آن اضافه کنید.

خورشت کرفس
طرز تهیه خورشت کرفس

نکته‌های بهتر درست کردن خورشت کرفس

  • اگر ساقه کرفس را زیاد تفت دهید، سفت می‌شود.
  • برای مزه‌دار کردن بیشتر می‌توانید مقداری تمر هندی، فلفل قرمز و زنجبیل در آن بریزید.
  • بهتر است این غذا را کم‌آب درست کنید و در آن، لیمو عمانی نریزید؛ اما اگر دوست دارید، آن را به شکل دلخواه خود درآورید.
  • بهتر است از گوشت گوسفندی استفاده کنید که چربی دارد؛ اما اگر به هر دلیلی خواستید از مرغ استفاده کنید، مقدار آن را زیادتر در نظر بگیرید.
  • برای خوش‌رنگ کردن، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید و بعد از این‌که بوی خامی آن از بین رفت، به گوشت اضافه کنید.
خورشت کرفس
طرز تهیه خورشت کرفس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا