حلوای ۳ آرد

در دنیای بدون انتهای حلواها، حلوای ۳ آرد یکی از دسرهایی است که می‌توانید آن را برای مراسم‌های مختلف خوب درست کنید و از آن لذت ببرید. طرز تهیه این حلوا با سایر همتاهای آن تفاوتی ندارد؛ اما همانطور که از نام آن مشخص است؛ برای درست کردن آن به ۳ نوع آرد نیاز دارید که در ترکیب با هم یک دسر خوشمزه را می‌سازند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه حلوای ۳ آرد را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای حلوای ۳ آرد

نام مواد مقدار لازم
آرد گندم ۱ پیمانه
آرد قنادی ۱ پیمانه
آرد نخودچی ۱/۲ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
آب ۲ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
کره ۵۰ گرم
زعفران دم‌کرده ۴ قاشق غذاخوری
گلاب ۱/۴ پیمانه
دانه هل ۳ عدد
حلوای ۳ آرد
طرز تهیه حلوای ۳ آرد

طرز تهیه حلوای ۳ آرد

 

مرحله اول:

اول شربت بار را برای این حلوا آماده کنید و سپس، به سراغ درست کردن بقیه مواد بروید. برای این کار، شکر، دانه‌های هل و آب را در یک قابلمه بریزید و بدون هم زدن روی شعله ملایم بگذارید. بعد از این‌که شکر آب شد، آن را هم بزنید و زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه بعد از شروع جوشیدن زیر این شربت را خاموش کنید.

مرحله دوم:

آرد گندم را در تابه بریزید و حدود نیم ساعت هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس، نوبت به آرد قنادی می‌رسد که حدود ۱۰ دقیقه زمان برای آماده شدن آن کافی است. بعد از گذشت این زمان، آرد نخودچی را هم بریزید و هم بزنید. این آرد زود می‌سوزد و حدود ۵ دقیقه زمان برای آماده شدن آن کافی است.

مرحله سوم:

بعد از این‌که بوی خامی آردها از بین رفت، یک بار این ترکیب را الک کنید تا هیچ گلوله آردی وجود نداشته‌باشد. سپس، کره و روغن مایع را اضافه کنید و برای مدت کوتاهی آرد را در آن‌ها سرخ کنید.

مرحله چهارم:

حالا نوبت اضافه کردن شربت بار است. دانه‌های هل را از داخل شربت درآورید و سپس، به‌آرامی آن‌ها را به ترکیب اضافه کنید و هم‌زمان به‌خوبی هم بزنید تا مواد گلوله‌گلوله نشوند. بعد از ریختن تمام شربت، صبر کنید تا حلوای شما گهواره شود؛ یعنی، زمانی‌که تابه را تکان می‌دهید، این دسر به دیواره‌های آن نچسبد و به‌راحتی در وسط تابه قرار بگیرد.

حلوای ۳ آرد
طرز تهیه حلوای ۳ آرد

نکته‌های بهتر درست کردن حلوای ۳ آرد

  • اگر بوی کره را دوست ندارید، آن را حذف و به همان مقدار روغن اضافه کنید.
  • برای این‌که حلوایتان روغن زیادی نداشته‌باشد؛ کم‌کم روغن اضافه کنید و اگر احساس کردید کافی است، از ریختن بقیه آن در تابه خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا