حلوای عربی

حلوای عربی دسری است که به دلیل داشتن شیر خشک در ترکیب خود یکی از بهترین مزه‌ها را دارد. درست کردن آن هیچ تفاوتی با سایر حلواها ندارد اما این ماده یک تاثیر عالی روی مزه آن می‌گذارد و آن را به یک گزینه جذاب برای همه افراد تبدیل می‌کند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه حلوای خوشمزه عربی را در اختیارتان می‌گذاریم و از فوت‌وفن‌های عالی شدن آن هم برایتان صحبت می‌کنیم.

مواد اولیه لازم برای حلوای عربی

نام مواد مقدار لازم
آرد ۱ پیمانه
شیر خشک ۱ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
آب ۲ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
هل ۳ عدد
گلاب ۱/۳ پیمانه
زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
حلوا عربی
طرز تهیه حلوا عربی

طرز تهیه حلوای عربی

 

مرحله اول:

شکر و آب را در یک قابلمه بریزید تا شربت بار درست شود. در ابتدا تنها دانه‌های هل را به آن اضافه کنید و به‌هیچ‌وجه این ترکیب را هم نزنید. بعد از این‌که آب از گوشه‌های قابلمه شروع به جوشیدن کرد، آن را مخلوط کنید. سپس، گلاب و زعفران را هم داخل آن بریزید و بعد از گذشت ۵ دقیقه زیر آن را خاموش کنید.

مرحله دوم:

برای این حلوا می‌توانید از آرد قنادی یا آرد گندم استفاده کنید. بعد از انتخاب، آن را در تابه بریزید و هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود. اگر هم دوست دارید که حلوایتان رنگ تیره‌تری داشته‌باشد، اجازه دهید رنگ آن هم تغییر کند. سپس، شیر خشک را هم اضافه کنید و به اندازه ۲ یا ۳ دقیقه آن را هم بزنید.

مرحله سوم:

بعد از آماده شدن، یک بار آن را الک کنید تا هیچ گلوله آردی در آن وجود نداشته‌باشد. کره را داخل آرد بریزید و هم بزنید تا آب شود و حلوایتان حالت مایع پیدا کند.

مرحله چهارم:

بعد از آماده شدن آرد، شربت بار را در چند مرحله به آن اضافه کنید. بعد از افزودن به‌سرعت هم بزنید تا مواد گلوله گلوله نشوند. بعد از این‌که مواد به‌خوبی از دیواره‌های ظرف جدا و در وسط ظرف جمع شد، شعله زیر آن را خاموش کنید.

مرحله پنجم:

حلوای خود را در ظرفی که دوست دارید، بریزید و با موادی مانند پودر پسته و خلال بادام تزئین کنید.

حلوا عربی
طرز تهیه حلوا عربی

نکته‌های بهتر درست کردن حلوای عربی

  • می‌توانید به جای آرد، مقداری هم نشاسته ذرت به ترکیب اضافه کنید.
  • ذرات آرد بسیار ریز هستند و به‌سرعت می‌سوزند. علاوه بر سریع هم زدن آن، شعله زیر آن را پایین نگه دارید.
  • به جای کره، می‌توانید از روغن مایع یا جامد هم استفاده کنید. اما آن را در چند مرحله اضافه کنید که مطمئن باشید حلوایتان روغن اضافه نداشته‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا