حریره سیر

از آن‌جایی‌که در همه اوقات سال نمی‌توان به سیر تازه دسترسی داشت، بهتر است دست به کار شوید و حریره سیر را درست کنید. با انجام این کار، همیشه بوی تازه آن در غذاهایتان وجود خواهدداشت. در این مطلب دسپخت به شما می‌گوییم که چطور این حریره را درست کنید تا کپک نزند و برای یک سال قابل‌نگهداری باشد.

مواد اولیه لازم برای حریره سیر

نام مواد مقدار لازم
سیر ۵۰۰ گرم
روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
نمک به اندازه دلخواه
حریره سیر
طرز تهیه حریره سیر

طرز تهیه حریره سیر

مرحله اول:

سیرها را بشورید و پوست بگیرید. سپس، در آبکش بریزید تا خشک شوند و هیچ آبی نداشته‌باشند. برای این‌که این بخش را بی‌نقص انجام دهید، از یک پارچه تمیز نخی هم می‌توانید کمک بگیرید.

مرحله دوم:

سیرها را در مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید. بعد از پوره شدن، روغن زیتون را به آن اضافه کنید و یک بار دیگر مخلوط‌کن را روشن کنید تا ترکیب یکدست شوند و حالت کره‌ای به خود بگیرند.

مرحله سوم:

در انتها، نمک را اضافه کنید و ترکیب را در ظرفی خشک و تمیز بریزید و در را به‌خوبی ببندید. حالا این حریره را در یخچال بگذارید و هر زمان که دوست داشتید، استفاده کنید.

حریره سیر
طرز تهیه حریره سیر

نکته‌های بهتر درست کردن حریره سیر

  • این ترکیب نباید شور شود. بلکه باید مقداری نمک بریزید که خوش‌نمک شود.
  • مقدار روغن را با توجه به سیر بریزید. باید ترکیب در انتها حالت روانی پیدا کند اما رقیق هم نباشد.
  • بعضی افراد مقداری فلفل و زردچوبه هم در این ترکیب می‌ریزند تا مزه تندی داشته‌باشد و رنگ طلایی پیداکند.
  • می‌توان بعد از درست کردن ترکیب حریره، برای ۵ دقیقه هم روی حرارت تفت داد و سپس، در ظرف ریخت اما انجام این کار ضروری نیست.
  • به جای روغن زیتون می‌توانید از روغن‌های مایع سرخ‌کردنی یا روغن کنجد هم استفاده کنید. فقط اگر می‌خواهید تفت دهید، از انواعی استفاده کنید که قدرت تحمل حرارت بالا را داشته‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا