حریره بادام

حریره بادام یکی از غذاهای کمکی است که کودکان در ماه‌های اول زندگی خود تجربه می‌کنند اما این غذا تنها برای کودکان نیست و بزرگ‌ترها هم می‌توانند آن را بخورند. درست کردن آن شبیه فرنی است اما به دلیل داشتن بادام انرژی بیشتری به شما می‌دهد. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را از ابتدا تا بشقاب در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای حریره بادام

نام مواد مقدار لازم
بادام ۱۰ عدد
شیر ۱ پیمانه
آرد برنج ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
حریره بادام
طرز تهیه حریره بادام

طرز تهیه حریره بادام

مرحله اول:

بادام‌ها را در آب سرد خیس کنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت در آن بمانند تا پوستشان به‌راحتی جدا شود. اگر عجله دارید از آب جوش برای این کار استفاده کنید. بادام‌ها را داخل آب جوش بریزید و بعد از ۵ دقیقه در آب سرد بریزید. حالا پوستشان را جدا کنید. سپس، آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید تا پوره شوند.

مرحله دوم:

پوره بادام زمینی، آرد برنج، شیر و شکر را با هم مخلوط کنید. هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و آرد حالت گلوله‌مانند خود را از دست بدهد. سپس، این ترکیب را روی حرارت بگذارید و به‌طور مستمر هم بزنید.

مرحله سوم:

هم زدن را تا جایی ادامه دهید که این ترکیب شروع به غلیظ شدن کند. معمولا این مدت یک ربع طول می‌کشد. سپس، زیر قابلمه را خاموش کنید و حریره را داخل ظرفی که دوست دارید، بریزید. در نهایت، آن را با موادی که دوست دارید، تزئین و سپس، نوش جان کنید.

حریره بادام
طرز تهیه حریره بادام

نکته‌های بهتر درست کردن حریره بادام

  • به جای شیر می‌توانید از آب هم برای تهیه این دسر استفاده کنید.
  • برای تزئین پودر دارچین، برش انواع میوه یا آجیل می‌توانند انتخاب خوبی باشند.
  • به جای شیر حیوانی می‌توانید از شیر نارگیل یا شیر شیرین‌نشده بادام استفاده کنید.
  • این دسر را می‌توانید به شکل سرد هم بخورید. تنها یادتان باشد که آن را تنها برای دو روز در یخچال نگه دارید و مدت نگهداری بیشتر از این نشود.
حریره بادام
طرز تهیه حریره بادام
حریره بادام
طرز تهیه حریره بادام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا