جوجه مکزیکی

طرفداران غذاهای تند و آتشی هیچوقت از مزه‌های ساده و بدون ادویه استقبال نمی‌کنند؛ اما غذاهای تکراری آدم را خسته می‌کند. جوجه مکزیکی یکی از ساده‌ترین و در عین حال، خوشمزه‌ترین غذاهایی است که باید هر چند وقت یک‌بار به سراغش بروید. این غذای پرادویه سس مخصوصی دارد که در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای جوجه مکزیکی

نام مواد مقدار لازم
مرغ ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
فلفل تند ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
لیمو ترش ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، آویشن و زیره به اندازه دلخواه
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
کره ۲۰ گرم
جوجه مکزیکی
طرز تهیه مرغ مکزیکی

طرز تهیه جوجه مکزیکی

 

مرحله اول:

فلفل‌ها را به همراه سیر و پیاز در مخلوط‌کن بریزید و به‌خوبی آسیاب کنید. سپس، ادویه‌ها را به همراه آب لیمو ترش در این ظرف بریزید و دوباره هم بزنید تا به تمام بخش‌های آن برسد.

مرحله دوم:

رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید تا سسی که تهیه کرده‌اید، رنگ خوبی به خود بگیرد. اضافه کردن مقدار زیادی از آن باعث می‌شود که مزه سس مکزیکی شما خراب شود.

مرحله سوم:

مرغ خود را تکه تکه کنید. بهتر است از بال و کتف مرغ استفاده کنید که چرب هستند و همراه این سس مزه خوبی به خود می‌گیرند. روی مرغ چند برش ایجاد کنید که مواد سس داخل آن شوند. بعد از ریختن همه مواد روی جوجه‌ها در ظرف را ببندید.

مرحله چهارم:

اگر اجازه دهید که مرغ‌ها برای یک شب کامل در این سس بمانند، تمام مزه آن را به خود می‌گیرند و جوجه مکزیکی فوق‌العاده‌تری خواهید داشت.

مرحله پنجم:

تکه‌های مرغ را به شکل مورب به سیخ بکشید و سس باقی‌مانده را در همان ظرف نگه دارید. سیخ‌ها را روی زغال بگذارید تا پخته شوند. کره آب‌شده را به بقیه سس اضافه کنید و با براش روی سیخ‌ها بکشید. بعد از پخته شدن یک طرف، سیخ را برگردانید تا طرف دیگر پخته شود.

جوجه مکزیکی
طرز تهیه مرغ مکزیکی

نکته‌های بهتر درست کردن جوجه مکزیکی

  • برای این کباب می‌توانید از گوشت بدون استخوان یا با استخوان استفاده کنید.
  • سس کچاپ، ماست چکیده، زیره و آویشن هم در این کباب قابل استفاده هستند.
  • می‌توانید از فر یا ماکروفر هم استفاده کنید یا اگر به آن‌ها دسترسی ندارید، سیخ‌ها را کف تابه بچینید و مقداری روغن داخل آن بریزید تا آماده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا