جوجه ماستی

اسم کباب که می‌آید، جوجه کباب اولین اسمی است که به ذهن اکثر افراد می‌رسد؛ اما جوجه ماستی یکی دیگر از خوراک‌هایی است که مزه عالی دارد و به‌راحتی می‌توانید آن را درست کنید. در این مطلب دسپخت، روش پخت آن را به شکل ساده در اختیارتان قرار می‌دهیم و سپس، نکاتی می‌آوریم که اگر به آن‌ها توجه کنید، حتی در اولین تجربه هم می‌توانید یک کباب فوق‌العاده خوشمزه درست کنید.

مواد اولیه لازم برای جوجه ماستی

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۱ کیلوگرم
ماست چکیده پرچرب ۴ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۳ حبه
کره ۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
جوجه ماستی
طرز تهیه جوجه ماستی

طرز تهیه جوجه ماستی

مرحله اول:

سینه مرغ را به قطعات کوچک مربعی خرد کنید. سپس، نمک، فلفل سیاه، ماست و کره را هم به آن اضافه کنید. در ادامه، پیاز را به شکل خلال درشت درآورید و در همان ظرف بریزید. سیر را هم پوست بگیرید و له کنید و در مواد بریزید.

مرحله دوم:

این مواد را به‌خوبی با مرغ مخلوط کنید و سپس، در ظرف را ببندید و اجازه دهید این ترکیب برای یک شب در یخچال استراحت کند. اگر زمان کافی ندارید، دو ساعت هم برای مزه‌دار شدن مواد مناسب است.

مرحله سوم:

تکه‌های مکعبی مرغ را به سیخ بکشید و روی زغال بگذارید تا پخته شوند. بعد از این‌که یک سمت آن‌ها سرخ شد، سیخ را بچرخانید تا سمت دیگر هم آماده شود.

جوجه ماستی
طرز تهیه جوجه ماستی

نکته‌های بهتر درست کردن جوجه ماستی

  • پیاز را می‌توانید رنده کنید یا این‌که از پودر پیاز استفاده کنید.
  • اگر این کباب را در تابه درست می‌کنید، می‌توانید اسانس دود لذیذتر شدن مرغ هم در مواد بریزید.
  • رنگ این کباب سفید است اما می‌توانید مقداری زعفران دم‌کرده به آن اضافه کنید تا رنگ طلایی و عطر بهتری به خود بگیرد.
  • جعفری هم این کباب را خوشمزه می‌کند. زمانی‌که مواد را برای مرغ آماده می‌کنید، یک دسته جعفری هم ساطوری و به بقیه مواد اضافه کنید.
  • ادویه‌هایی که در بالا نام بردیم، برای این کباب کافی است؛ اما اگر می‌خواهید عطر بیشتری داشته‌باشد، پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز هم بریزید.
  • در کنار مرغ می‌توانید گوجه فرنگی یا فلفل سبز هم کباب کنید که به‌عنوان دورچین یا بخشی از غذا استفاده کنید. آن‌ها را می‌توانید در سیخ‌های جدا یا در میان تکه‌های مرغ قرار دهید.
  • بعضی افراد برای خوشمزه شدن، مقداری آب لیموترش هم اضافه می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید، برای مقدار بالا ۳ قاشق غذاخوری کافی است و مقدار زیاد آن باعث سفت شدن گوشت می‌شود.
جوجه ماستی
طرز تهیه جوجه ماستی
جوجه ماستی
طرز تهیه جوجه ماستی
جوجه ماستی
طرز تهیه جوجه ماستی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا