تی تاپ

بعضی از آدم‌ها در گذشته مانده‌اند و دلشان می‌خواهد با یک نشانه به آن دوران سفر کنند. تی تاپ یک راه ساده برای گردش در نوستالژی است و افراد زیادی هنوز هم به آن علاقه‌مند هستند. بعضی اوقات امکان خرید از بیرون وجود ندارد و افراد زیادی ترجیح می‌دهند این کیک را در خانه درست کنند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه تی تاپ را یک کیک فوق‌العاده خوشمزه است، به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد اولیه لازم برای تی تاپ

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
آرد ۱ و ½ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری

 

مواد اولیه لازم برای لایه میانی تی تاپ

نام مواد مقدار لازم
شکر ½ پیمانه
کره آب‌شده ¼ پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه تی تاپ

 

مرحله اول:

روی تخم‌مرغ‌ها وانیل بریزید و سپس، شکر را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به‌اندازه‌ای هم بزنید که به شکل خامه دربیاید و کشدار شود.

 

مرحله دوم:

مانند طرز تهیه کیک عصرانه به‌ترتیب روغن مایع و شیر را به آن اضافه کنید. بعد از ریختن هر کدام در ظرف، کی دقیقه هم بزنید تا با بقیه مواد به‌خوبی ترکیب شوند.

 

مرحله سوم:

برای تهیه، آرد و بیکینگ پودر باید با هم ترکیب شوند. بعد از مخلوط کردن، ۳ بار الک بزنید تا هوای بین ذرات آرد از بین برود و این کیک شما به‌خوبی پف کند. سپس، آن‌ها را به مواد دیگر اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. اگر به جای همزن از لیسک استفاده کنید، پف کیک از بین نمی‌رود.

 

مرحله چهارم:

برای درست کردن این دسر به دو قالب مستطیلی نیاز دارید که مواد را نصف کنید و داخل آن‌ها بریزید. کاغذ روغنی کف ظرف‌ها بگذارید تا مایه به ظرف نچسبد. سپس، آن‌ها را داخل فر از قبل گرم‌شده و۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. معمولا ۳۰ دقیقه زمان برای تهیه آن کافی است.

 

مرحله پنجم:

هنگامی که کیک در حال آماده شدن است، به سراغ تهیه لایه میانی آن بروید. تمام مواد را با هم ترکیب و سپس، روی یکی از دو تا کیک‌ها بریزید. اجازه دهید در فر روشن به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا دانه‌های شکر آب شوند.

 

مرحله ششم:

بعد از بیرون آوردن، لایه‌های تی تاپ را روی هم بگذارید و به اندازه‌ای که دوست دارید، برش بزنید. برای تزئین هم می‌توانید مقداری شکلات را به روش بن‌ماری آب کنید و به‌صورت مارپیچی روی آن‌ها بریزید.

 

نکته‌های بهتر درست کردن تی تاپ

  • بعد از ریختن مایه داخل قالب، ظرف را چند بار به زمین بکوبید تا هوای بین مایه آن از بین برود.
  • اگر نمی‌خواهید خودتان مایه میانی را تهیه کنید، از کرم‌های مختلف مانند کرمفیل یا پاتیستر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا