توفو

توفو یا پنیر سویا از دانه سویا به دست می‌آید و خواص فراوانی دارد. این ماده کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و برای پوکی استخوان و هضم بهتر غذا عملکرد مفیدی دارد. علاوه‌براین، از آن‌جایی‌که سرشار از پروتئین است، جایگزین مناسبی برای گوشت می‌شود. اگر این خواص شما را وسوسه کرده‌است آن را امتحان کنید، ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید تا برایتان بگوییم که درست کردن آن به چه شکل است.

مواد اولیه لازم برای توفو

نام مواد مقدار لازم
سویا ۵۰۰ گرم
مایه پنیر ۲ قاشق غذاخوری
آب ۱ لیتر
توفو
طرز تهیه توفو

طرز تهیه توفو

 

مرحله اول:

دانه‌های سویا را در آب ولرم بریزید و اجازه دهید برای یک روز یا حداقل ۸ ساعت خیس بخورند. با این کار، پوستشان به‌راحتی جدا می‌شوند.

مرحله دوم:

حالا دانه‌های سویا را با ۱ لیتر آذب داخل مخلوط کن بریزید و تا با هم یکدست شوند. سپس، یک صافی ریز یا پارچه تمیز بردارید و تفاله‌های آن را از آبش جدا کند. حالا شیر سویای شما آماده است و می‌توانید آن را به‌راحتی نوش جان کنید اما برای درست کردن توفو باید یک مرحله پیش بروید.

مرحله سوم:

شیر سویا را روی حرارت بگذارید و بعد از جوشیدن، زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید کمی خنک شود یا به‌اصطلاح از حرارت بیفتد. حالا مایه پنیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت دلمه به خود بگیرد.

مرحله چهارم:

بعد از دلمه بستن، از یک پارچه تمیز کمک بگیرید تا آبش از مواد جدا شود. سپس، آن را در یخچال بگذارید. این غذا را می‌توانید تا ۳ روز در یخچال نگه دارید.

توفو
طرز تهیه توفو

نکته‌های بهتر درست کردن توفو

  • می‌توانید تا ۶ ماه این غذا را در فریزر نگه دارید.
  • می‌توانید مقداری نمک، شکلات یا وانیل برای طعم‌دار شدن اضافه کنید.
  • برای خوردن توفو می‌توانید آن را در روغن و سس سویا تفت دهید و کنار غذاهای دیگر نوش جان کنید.
  • یک مدل دیگر می‌توان این غذا را درست کرد که برای تهیه آن به ۴ عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت و شیر سویا نیاز دارید. این مواد را با هم به‌خوبی مخلوط کنید و در ظرف مناسبی بگذارید و بخارچز کنید. سپس، مقداری در روغن تفت دهید و نوش جان کنید.
توفو
طرز تهیه توفو
توفو
طرز تهیه توفو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا