ترشی لیمو

ترشی لیمو از آن دسته ترشی‌هایی است که معمولا افراد کمی طرز تهیه آن را می‌دانند؛ اما اگر یک بار آن را امتحان کرده‌باشید، طرفدار پروپاقرص آن خواهیدشد. در این مطلب دسپخت، روش درست کردن این ترشی را در اختیارتان می‌گذاریم و می‌گوییم بر خلاف بقیه ترشی‌ها لازم است چه نکاتی را برای تهیه آن رعایت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

مواد اولیه لازم برای ترشی لیمو

نام مواد مقدار لازم
لیمو ترش ۵۰۰ گرم
سیاه دانه ۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو طبیعی به اندازه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به اندازه دلخواه
ترشی لیمو
طرز تهیه ترشی لیمو

طرز تهیه ترشی لیمو

مرحله اول:

لیمو ترش‌ها را بشورید و صبر کنید خشک شوند. بهتر است از نور خورشید برای این کار کمک بگیرید. آن‌ها را جلوی آفتاب بگذارید تا پوستشان خشک شود. سپس، آن‌ها را به شکل حلقه‌ای خرد کنید اما خرد کردن را می‌توانید به شکل‌های دیگر هم انجام دهید.

مرحله دوم:

لیموها را در ظرفی بریزید و سپس، سیاه‌دانه و ادویه‌ها را به آن‌ها اضافه کنید. به‌خوبی هم بزنید تا همه بخش‌های لیموها مزه‌دار شوند.

مرحله سوم:

لیموها را در ظرف مناسب ترشی بریزید و در را ببندید. سپس، به مدت ۳ روز زیر نور خورشید بگذارید تا شیره پس دهد. در این مدت، چند بار هم ظرف را تکان دهید.

مرحله چهارم:

بعد از گذشت این زمان، آن‌ها را از زیر نور خورشید بردارید و در بقیه قسمت ظرف، آبلیمو بریزید. دوباره در را ببندید و در یخچال بگذارید. باید ۳ تا ۴ هفته به آن زمان دهید تا جا بیفتد و به ترشی خاص و خوشمزه لیمو تبدیل شود.

ترشی لیمو
طرز تهیه ترشی لیمو

نکته‌های بهتر درست کردن ترشی لیمو

  • از لیموهایی استفاده کنید که پوستشان به رنگ زرد است؛ اما به سراغ انواع پوسیده و خراب نروید.
  • گرمای خورشید در روزهای تابستان بیشتر است و بهترین زمان برای درست کردن این ترشی همین فصل است؛ اما برای این‌که در فصل سرما هم این ترشی را درست کنید، مدت زمان طولانی‌تری جلوی آفتاب بگذارید.
ترشی لیمو
طرز تهیه ترشی لیمو
ترشی لیمو
طرز تهیه ترشی لیمو
ترشی لیمو
طرز تهیه ترشی لیمو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا