ترشی بامیه

بامیه یکی از محصولات کشاورزی است که علاوه بر خورشت بامیه می‌توان از آن ترشی درست کرد. ترشی بامیه یکی از مخلفات جذاب برای سفره‌های شما است. در این مطلب دسپخت قصد داریم روش تهیه این ترشی را به همراه نکات خوشمزه شدن آن در اختیارتان بگذاریم.

مواد اولیه لازم برای ترشی بامیه

نام مواد مقدار لازم
بامیه ۵۰۰ گرم
سرکه قرمز ۲ پیمانه
سیر ۵ حبه
فلفل قرمز ۲ عدد
شوید تازه ۳ شاخه
نمک، زردچوبه و نعنا خشک به اندازه دلخواه
ترشی بامیه
طرز تهیه ترشی بامیه

طرز تهیه ترشی بامیه

مرحله اول:

بامیه‌ها را بشورید و در آبکش بریزید تا آبشان گرفته‌شود. اگر عجله دارید، آن‌ها را روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا خشک شوند. سپس، سر آن‌ها را بدون آسیب زدن به بدنه‌شان جدا کنید.

مرحله دوم:

شیشه مناسب اندازه بامیه‌ها بردارید و بعد از شستن، آن را به‌خوبی تمیز و خشک کنید. سپس، تا نیمه آن، بامیه بچینید. سپس، حبه‌های سیر را پوست بگیرید و به همراه زردچوبه، فلفل قرمز، نعنا خشک و شوید در ظرف بریزید. بقیه شیشه را با بامیه پر کنید.

مرحله سوم:

سرکه را به همراه نمک در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، صبر کنید تا نمک در آن به‌خوبی حل شود. در ادامه، شعله را خاموش کنید و منتظر بمانید تا سرکه از حرارت بیفتد.

مرحله چهارم:

سرکه را روی بامیه‌ها بریزید و اجازه یک بند انگشت بیشتر از مقدار آن‌ها باشد. سپس، در شیشه را محکم ببندید تا هیچ هوایی وارد آن نشود و در جای خنک و خشک بگذارید تا آماده شود. حداقل یک هفته زمان لازم است که ترشی جا بیفتد اما حتما چک کنید، شاید به زمان بیشتری نیاز باشد.

ترشی بامیه
طرز تهیه ترشی بامیه

نکته‌های بهتر درست کردن ترشی بامیه

  • ریختن زردچوبه رنگ بهتری به بامیه‌ها می‌دهد.
  • به جای سرکه قرمز می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید.
  • حتما تمام مواد ترشی را خشک کنید تا جلوی کپک زدن آن را بگیرید.
  • بهتر است در ظرف را با پلاستیک، پارچه و کش ببندید تا هیچ هوایی وارد آن نشود.
  • برای خوشمزه‌تر شدن این ترشی می‌توانید از دانه فلفل سیاه، آویشن، تخم گشنیز و سبزیجاتی مانند ترخون، مرزه و ریحان استفاده کنید.
  • بامیه بعد از ترک خوردن حالت لزجی پیدا می‌کند. اگر ترشی شما هم به این شکل درآمد، سرکه آن را خالی کنید و دوباره سرکه تازه بریزید.
ترشی بامیه
طرز تهیه ترشی بامیه
ترشی بامیه
طرز تهیه ترشی بامیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا