تارت

تارت شیرینی است که آن را با قالب درست و با میوه‌های مختلف تزئین می‌کنند. درست کردن آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب برای مجالس مختلف باشد. از آن‌جایی هم که به صورت جدا جدا تهیه می‌شود، هر فرد به هر اندازه که دوست داشته‌باشد، آن را امتحان می‌کند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را برایتان توضیح می‌دهیم. علاوه بر روش اصلی هم به شما می‌گوییم در صورت عجله، از کدام راه کمک بگیرید.

مواد اولیه لازم برای تارت

نام مواد مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱/۳ پیمانه
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
آرد ۱ پیمانه
شکلات تخته‌ای ۱۰۰ گرم
خامه پرچرب ½ پیمانه
تارت
طرز تهیه تارت

طرز تهیه تارت

 

مرحله اول:

در ابتدا تخم مرغ و کره را بیرون از یخچال بگذارید تا برای تهیه تارت آماده شوند. سپس، زرده تخم مرغ، کره، شکر و وانیل را در یک ظرف بریزید و کمی مخلوط کنید. این مواد نباید زیاد ورز داده‌شوند. سپس، آن را در پلاستیک بگذارید و اجازه دهید به مدت یک ساعت استراحت کند.

مرحله دوم:

بعد از استراحت خمیر، آن را روی سطح صافی بگذارید و ورز دهید. بعد از نرم شدن، مقداری از آن را داخل قالب بریزید. وسط قالب باید خالی باشد و مقداری که از کناره‌های آن خارج می‌شوند، با چاقو جدا کنید.

مرحله سوم:

بعد از آماده شدن تارت‌ها، آن را در فر بگذارید و صبر کنید تا به‌خوبی پخته شوند. معمولا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا در فر ۱۸۰ درجه آماده شود.

مرحله چهارم:

بعد از آماده شدن، آن‌ها را از قالب درآورید و اجازه دهید سرد شوند. سپس، خامه را داغ کنید و روی تکه‌های شکلات تخته‌ای بریزید. تا چند دقیقه به این ترکیب دست نزنید. بعد از این زمان، آن‌ها را هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. این ترکیب را داخل تارت بریزید. تارت‌ها را داخل یخچال بگذارید تا سرد شوند. بعد از گذشت این زمان، دسر خوشمزه شما آماده است تا نوش جان کنید.

تارت
طرز تهیه تارت

نکته‌های بهتر درست کردن تارت

  • برای تزئین می‌توانید از مواد مختلفی مانند سس شکلاتی، تکه‌های میوه و مواد دیگر به سلیقه خود استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید آن‌ها را زودتر آماده کنید، به جای درست کردن خمیر، مقداری بیسکوئیت پتی‌پور را خرد و آن را با کره آب‌شده ترکیب کنید. به جای خمیر، این مواد را داخل قالب‌ها بریزید.
  • به جای شکلات می‌توان از میوه‌های مختلف برای لایه داخلی آن استفاده کرد. مخلوط سیب و دارچین، گلابی و به، آلبالو و انار چند مدل از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید با آن طعم آماده شوند.
  • اگر به شکلات و خامه دسترسی ندارید، ۲ عدد زرده تخم مرغ، نصف پیمانه شکر، ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و پودر کاکائو را در ۲ پیمانه شیر حل کنید و روی حرارت بگذارید. ترکیب را هم بزنید تا غلیظ شوند. سپس، آن‌ها را داخل تارت خود بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا