بلدرچین

اگر می‌خواهید یک غذای جدید را امتحان کنید بلدرچین بپزید. پرنده‌های کوچکی که علاوه بر مزه خوبی که دارند، مقوی هم هستند و می‌توانید برای تقویت خود تهیه کنید. این مطلب دسپخت را به روش تهیه آن اختصاص داده‌ایم و در قسمت نکات برایتان می‌گوییم که به چند روش می‌توان این پرنده را نوش جان کرد.

مواد اولیه لازم برای بلدرچین

نام مواد مقدار لازم
بلدرچین ۴ عدد
پیاز متوسط ۴ عدد
سیر ۳ حبه
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
هویج ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
بلدرچین
طرز تهیه بلدرچین

طرز تهیه بلدرچین

مرحله اول:

برای این‌که بوی این غذا عالی باشد و هیچ احساس بدی نداشته‌باشید، بلدرچین‌ها را در یک قابلمه بگذارید و تا نیمه آب بریزید. روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید و برای ۵ دقیقه بجوشد. سپس، شعله را خاموش کنید و آب را دور بریزید.

مرحله دوم:

بلدرچین‌ها را با ادویه مزه‌دار کنید و سپس، در روغن داغ سرخ کنید. زمانی‌که هر دو سمت آن‌ها طلایی شدند، آن‌ها را از تابه بردارید و در ظرف دیگری بگذارید.

مرحله سوم:

پیازها را هم به شکل خلالی سرخ کنید. سپس، سیر رنده‌شده و فلفل دلمه‌ای را هم به آن اضافه کنید و اجازه دهید آن‌ها هم تفت بخورند. در ادامه، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌رسد. آن را هم در همین تابه بریزید و صبر کنید تا بوی خامی‌اش از بین برود. سپس، هویج برش‌خورده، آب جوشیده و بلدرچین‌ها را هم به این ترکیب اضافه کنید و در تابه را ببندید. اگر تابه کوچک است، از قابلمه برای این کار استفاده کنید.

مرحله چهارم:

در زمانی‌که بلدرچین پخته و سس آن غلیظ می‌شود؛ به سراغ سیب‌زمینی‌ها بروید. آن‌ها را پوست بگیرید و به شکل خلالی خرد کنید. سپس، در تابه روغن بریزید تا داغ شود. سپس، سیب‌زمینی‌ها را در آن به همراه مقداری نمک و زردچوبه سرخ و در کنار بلدرچین‌ها نوش جان کنید.

بلدرچین
طرز تهیه بلدرچین

نکته‌های بهتر درست کردن بلدرچین

  • اگر بوی این غذا هم‌چنان اذیتتان می‌کند، مقداری پوست نارنج رنده کنید یا چند شاخه جعفری در آن بریزید.
  • می‌توانید این غذا را به شکل شکم‌پر هم درست کنید. برای مواد شکم از آلو، زرشک، سبزیجات معطر و گردو استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای آبپز کردن، می‌توانید پیاز، فلفل دلمه‌ای و چند حبه سیر با بلدرچین بگذارید. سپس، به آن‌ها ادویه بزنید و اجازه دهید برای چند ساعت در یخچال استراحت کنند. با این روش هم هیچ بوی بدی را احساس نخواهیدکرد.
بلدرچین
طرز تهیه بلدرچین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا