باگر کیک

خامه‌کشی به ظاهر کار آسانی است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد؛ اما تهیه باگر کیک برای کسانی مناسب است که این کار را بلد نیستند؛ چون به آخر رساندن آن با نهایت دقت کار آسانی نیست و مهارت بالایی می‌طلبد. بی‌خیال نشوید و با تهیه این دسر خیالتان را از انجام این کار راحت کنید.

در تهیه باگر کیک از یک ظرف استفاده می‌شود که کیک را داخل آن قرار می‌دهید و بعد از خامه‌کشی به‌صورت دلخواه تزئین می‌کنید. در این مطلب دسپخت طرز تهیه این کیک را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای باگر کیک

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ½ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
آرد ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ½ قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
خامه قنادی به اندازه دلخواه
موز، گردو و شکلات به اندازه دلخواه

طرز تهیه باگر کیک

مرحله اول:

در ابتدا تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید و هم بزنید. البته یادتان باشد مواد یخچال را یک ساعت قبل از شروع درست کردن مایه کیک بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شوند.

مرحله دوم:

روغن و شیر را به مایه باگر کیک اضافه کنید و هم زدن را تکرار کنید تا مواد یکدست شوند. سپس، به سراغ ۳ بار الک کردن مخلوط آرد و بیکینگ پودر بروید و در نهایت، این مواد را هم به کیک اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

مرحله سوم:

برای باگر کیک لازم است از میان انواع قالب کیک، قالبی را انتخاب کنید که پهن اما کم‌ارتفاع باشد. این کیک مانند شیرینی رولت درست می‌شود. سپس، در فر بگذارید و حدود ۲۵ دقیقه دیگر بردارید. لازم نیست ظاهر این کیک سرخ شود و اگر بعد از زدن خلال دندان، هیچ مایه‌ای به آن نچسبید، کیک شما آماده است.

مرحله چهارم:

بعد از سرد شدن، تکه‌هایی گرد با ضخامت مناسب ظرف آن را ببرید و لایه اول کیک را داخل ظرف باگر بگذارید. سپس، روی آن خامه، موز، گردو و شکلات بگذارید. این کار را تا پر شدن ظرف ادامه دهید.

مرحله پنجم:

بعد از پر شدن قالب، اندازه قطر تکه‌های کیک را کم کنید تا حالت قله روی آن ایجاد شود. در آخر، خامه قنادی را با قیف و ماسوره دلخواه پر کنید و کیک خود را به شکل دلخواه تزئین کنید. برای زیباتر شدن هم می‌توانید از ترافل‌ها کمک بگیرید.

مرحله ششم:

کیک را داخل یخچال بگذارید و بعد از حداقل یک ساعت استراحت نوش جان کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن باگر کیک

  • برای طعم‌دار کردن باگر کیک، می‌توانید مقداری پودر کاکائو یا پودر قهوه هم داخل مایه آن بریزید.
  • کف قالب کاغذ روغنی بگذارید تا به آن نچسبد؛ اما اگر نداشتید، روغن مایع و آرد را ترکیب کنید و به کف و دیواره‌های آن بمالید.
  • اگر نمی‌خواهید از قنادی خامه بگیرید، می‌توانید خامه برای کیک خود را در خانه درست کنید. یکی از راه‌های آن تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا