باسلوق

یک بار به باسلوق‌هایی که از بیرون می‌خرید، دقت کنید. آن‌ها طعم خشکی دارند که بعد از دو بار خوردن برای مدتی نمی‌خواهید به سراغ آن‌ها بروید. بهتر است دیگر خریدن آن‌ها را فراموش و آن را خودتان در خانه درست کنید. باسلوق‌هایی که طعم خوشایندی دارند و در رنگ‌های مختلف قابل‌تهیه هستند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه باسلوق را به شما آموزش می‌دهیم و از نکته‌هایی صحبت می‌کنیم که بتوانید آن را مجلسی‌تر آماده کنید.

مواد اولیه لازم باسلوق

نام مواد مقدار لازم
نشاسته ذرت ۲ پیمانه
آب سرد ۳ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
گلاب ½ پیمانه
کره ۵۰ گرم
مغز گردو ۱ پیمانه
پودر نارگیل ½ پیمانه
باسلوق
طرز تهیه باسلوق

طرز تهیه باسلوق

 

مرحله اول:

یک لیوان آب را با نشاسته مخلوط کنید و هم بزنید؛ طوری‌که کاملا یکدست شوند. سپس، شکر و بقیه آب را هم به این ترکیب اضافه کنید و آن‌ها را روی حرارت بگذارید.

مرحله دوم:

شعله زیر قابلمه باید کم باشد اما ترکیب را به قدری هم بزنید که مایه از حالت شل دربیاید و غلیظ شود. سپس، گلاب را به آن اضافه کنید و دوباره هم زدن را ادامه دهید. باید بوی خامی نشاسته روی حرارت از بین برود. اگر این اتفاق افتاد، کره را به آن اضافه کنید تا مواد به‌راحتی از دیواره‌های ظرف جدا شود.

مرحله سوم:

بعد از این‌که دسر از حرارت افتاد، گلوله‌های کوچکی از آن را بردارید و گرد کنید. سپس، آن‌ها را در پودر نارگیل بغلتانید و سپس، یک تکه از گردو را روی آن بگذارید. سپس، در یخچال بگذارید تا رطوبت آن گرفته‌شود.

روش مکمل:

بعد از این‌که باسلوق را از روی حرارت برداشتید، آن را روی یک پلاستیک پهن کنید. طوری‌که ضخامت آن حداکثر دو سانتی‌متر شود. سپس، روی آن نشاسته یا پودر نارگیل بریزید و در یخچال بگذارید. بعد از چند ساعت، آن را بردارید و به‌صورت مربعی برش بزنید و در ظرف دلخواه بچینید.

نکته‌های بهتر درست کردن باسلوق

  • با ژله‌های مختلف می‌توانید این دسر را در چند رنگ درست کنید.
  • اگر مواد را روی حرارت بالا بگذارید، زود آماده می‌شود؛ اما بوی خامی نشاسته از بین نمی‌رود.
  • برای این‌که باسلوق حالت کشدار پیدا کند، به آن مقداری پودر ژلاتین اضافه کنید. فقط پودر را با آب کم و به روش بن‌ماری آب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا