ایس لاته

برای بعضی افراد فرقی ندارد در کدام روز سرد یا گرم سال هستند. باید کافئین آن‌ها تامین شود تا به کار خود برسند. برای این‌که در روزهای گرم تابستان در کنار خستگی، مجبور نباشید نوشیدنی گرم کافی‌شاپی بخورید، بهتر است طرز تهیه ایس لاته را یاد بگیرید. زمانی‌که این نوشیدنی را بشناسید، خیالتان راحت می‌شود که خستگی شما با خنکی آن به‌طور کامل از بین می‌رود. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه ایس لاته را به‌صورت ساده و سریع به شما آموزش می‌دهیم تا هر زمان که دوست داشتید، آن را درست کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای ایس لاته

نام مواد مقدار لازم
قهوه ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱/۲ پیمانه
یخ ۱/۲ پیمانه
شکر به اندازه دلخواه

دستور تهیه ایس لاته

 

مرحله اول:

قهوه را در آسیاب بریزید و خرد کنید. بعد از این کار، حتما بوی آن در فضا پیچیده می‌شود. سپس، آن را در قالب موکاپات بریزید و تا مقداب مشخص‌شده این دستگاه، در آن آب بریزید. قهوه را روی شعله بگذارید تا آماده شود.

مرحله دوم:

در یک لیوان یخ بریزید و سپس، شیر سرد را به آن اضافه کنید. اگر برایتان مهم است که اندازه یخ کوچک باشد، می‌توانید از خردکن استفاده کنید. وگرنه یخ‌های قالبی شکل زیبایی به این نوشیدنی خنک می‌دهند.

مرحله سوم:

بعد از شیر، قهوه را به لیوان اضافه کنید و حالا نوشیدنی شما آماده است تا نوش جان کنید. فقط اگر دلتان نمی‌خواهد ایس لاته خود را به‌صورت تلخ بخورید، مقداری شکر به آن اضافه کنید که اندازه آن به سلیقه شما بستگی دارد.

نکته‌های بهتر درست کردن ایس لاته

  • برای آیس لاته نیازی به جوشاندن شیر نیست و نباید یخ‌زده باشد.
  • اگر می‌خواهید کافئین بالاتری دریافت کنید، از دبل شات اسپرسو نوش جان کنید.
  • می‌توانید خامه را به‌صورت جداگانه تهیه و به این نوشیدنی اضافه کنید؛ چون شیر سرد کف و خامه ندارد.
  • اگر مصرف لبنیات به‌صورت ساده برایتان سخت است، حتما آیس لاته یک گزینه مناسب برایتان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا