اکلر

دسرهای خوشمزه جای خودشان را به سمت فرهنگ‌های مختلف باز می‌کنند. اکلر یک دسر فرانسوی است که خوشمزگی، آن را معروف کرده‌است. قنادی‌ها آن را درست می‌کنند و ممکن است در جاهای مختلف آن را دیده‌باشید؛ اما اگر می‌خواهید آن را در خانه درست کنید، طرز تهیه اکلر را در دسپخت بخوانید تا در اولین پخت آن، بهترین شیرینی را درست کنید.

مواد اولیه لازم برای اکلر

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
پودر قند ۱ قاشق غذاخوری
آب ۱ پیمانه
آرد ۱ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
اکلر
طرز تهیه اکلر

مواد اولیه لازم برای مایه میانی اکلر

نام مواد مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
کره ۵۰ گرم
شیر ۱ لیتر
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
پودر کرم شانتی ۱ بسته
آرد ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اکلر

 

مرحله اول:

آب، شکر، کره و نک را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید کره آب شود و آب به قل‌قل بیفتد. سپس، آرد و وانیل را به این ترکیب اضافه کنید تا مواد نهایی به شکل خمیر دربیایند. معمولا ۵ دقیقه باید خمیر روی حرارت بماند. سپس، آن را از روی حرارت بردارید و یک گوشه بگذارید تا سرد شوند.

مرحله دوم:

بعد از این‌که خمیر به‌دست‌آمده از حرارت افتاد، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به ترکیب اضافه کنید. بعد از اضافه کردن هر کدام، با همزن همه مواد را مخلوط کنید.

مرحله سوم:

مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره دلخواه به شکل مستطیل‌های کوچک داخل سینی فر بگذارید. فاصله مواد از هم به قدری باشد که بعد از دو برابر شدن حجم مایه، اکلرها به همدیگر نچسبند. معمولا ۴۰ دقیقه برای پختن این شیرینی کافی است.

مرحله چهارم:

شیر، شکر، آرد، نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و هم بزنید. سپس، آن‌ها را روی حرارت بگذارید و هم زدن را ادامه دهید. صبور باشید تا مواد مانند فرنی سفت شوند. سپس، زیر ظرف را خاموش و گلاب و کره را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا کره در ترکیب آب شود. در آخر، پودر شانتی را به آن اضافه کنید تا مایه میانی شما بافت بهتری داشته‌باشد.

مرحله پنجم:

خمیر شیرینی از وسط باز و داخل آن را با مواد فرنی‌شکل پر کنید. در طرز تهیه اکلر بدانید که بعد از پختن خمیر، داخل آن خالی می‌شود و نیازی به خالی کردن آن ندارید. در نهایت، شیرینی اکلر خود را با موادی که دوست دارید، تزئین کنید.

اکلر
طرز تهیه اکلر

نکته‌های بهتر درست کردن اکلر

  • برای تزئین می‌توانید از شکلات آب‌شده استفاده کنید.
  • به جای نشاسته می‌توانید از همان مقدار آرد استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا