چه کنیم جوجه کباب خشک نشود؟

هیچ‌کس دوست ندارد یک تکه مرغ را در دهانش می‌گذارد، به‌سختی آن را قورت دهد و گلویش خراش بردارد. برای جلوگیری از این اتفاق باید راه‌های خشک نشدن جوجه کباب را بدانید. در این مطلب دسپخت راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با انجام آن‌ها بتوانید یک جوجه خوشمزه داشته‌باشید که نرم است.

شماره یک: از گوشت‌های با کیفیت بالا استفاده کنید

هر اندازه که همه نکات را رعایت کنید، باید بدانید برای داشتن یک جوجه کبابی که خشک نمی‌شود، به گوشت باکیفیت نیاز دارید. این قانون شماره یک است و اگر آن را رعایت نکنید، همه تلاش‌هایتان بی‌نتیجه می‌ماند. برای این کار گوشت تازه تهیه کنید و به سراغ فروشندگانی بروید که مطمئن هستید همیشه گوشت‌های با کیفیت بالا دارند. بعضی برندها هم در این زمینه مناسب هستند که بهتر است آن‌ها را بشناسید و بخرید.

شماره دو: هنگام پختن، حرارت را پایین نگه دارید

اگر بخواهید سریع و در مدت کوتاه تعداد زیادی سیخ کباب را بپزید، باید بدانید که با این کار نتیجه‌ای جز تکه‌های مرغ خشک‌شده نخواهد داشت. هنگام پخت حرارت را پایین نگه دارید و هر چند دقیقه یک‌بار سیخ‌ها را بچرخانید تا همه بخش‌ها به یک اندازه آماده شوند و هیچ بخشی از آن‌ها زودتر از بقیه آماده نشود؛ چون این کار هم باعث می‌شود برای آماده شدن بقیه قسمت‌ها، این بخش‌ها خشک شوند.

جوجه کباب
خشک نشدن جوجه کباب

شماره سه: از موادی برای نرم نگه داشتن گوشت استفاده کنید

اضافه کردن سس تنها برای مزه‌دار کردن گوشت نیست. بلکه این کار باعث می‌شود که جوجه کباب شما نرم باقی بماند. موادی مانند ماست چکیده یا روغن زیتون همین کار را انجام می‌دهند. بعد از اضافه کردن این مواد و ادویه‌ها اجازه دهید برای مدتی استراحت کنند تا این مواد با گوشت مخلوط شوند. بعضی افراد هم کیوی را توصیه می‌کنند؛ اما بهتر است بدانید که اضافه کردن آن تنها باعث  می‌شود بافت جوجه‌های شما خراب شود و از بین برود.

شماره چهار: گوشت را به تکه‌های نازک خرد نکنید

اگر تکه‌های مرغ را ریز کنید که به‌سختی بتوان ضخامت آن‌ را تشخیص داد؛ به‌راحتی در آتش خشک می‌شوند. تفاوتی ندارد که چقدر زمان برای درست کردن آن‌ها صرف کنید، در مدت کوتاهی همه آبی که در خود دارند، از بین می‌رود و دیگر خبری از یک وعده غذای خوشمزه نیست. به جای این کار، زمان خرد کردن از برش‌های ضخیم استفاده کنید که کیفیت مواد از بین نرود.

شماره پنج: حواستان به آبلیمو و نمک باشد

به همان اندازه که حضور آبلیمو و نمک یک طعم بی‌نظیر به کبابتان می‌دهد؛ به همان اندازه هم می‌توانند باعث شوند که یک تکه گوشت خشک را میل کنید. اگر مقدار زیادی از این دو استفاده کنید، جوجه‌ها سفت و خشک می‌شوند و مزه خوبی نخواهند داشت.

جوجه کباب
خشک نشدن جوجه کباب

شماره شش: اجازه دهید مرغ با سس خود در یخچال استراحت کند

حالا که سس مناسبی برای جوجه‌ها آماده کرده‌اید، بهتر است اجازه دهید که گوشت‌ها به‌خوبی در این مواد استراحت کنید. یک تا دو ساعت زمان برای درست کردن مرغ‌ها کافی است؛ اما اگر می‌خواهید جوجه کبابی داشته‌باشید که مزه خوبی می‌دهد و خشک نشده‌است؛ اجازه دهید حداقل برای یک شب در موادی که تهیه کرده‌اید، استراحت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا