با جوجه کباب چی بخوریم؟

دسر همراه با جوجه کباب همان چیزی که مهمانان را خوشحال و خندان به سمت سفره می‌کشاند. علاوه بر این‌که این مخلفات سفره را رنگی می‌کنند و یک ظاهر اشتهابرانگیز درست می‌کنند؛ مزه خوبی هم به کباب می‌دهند و باعث می‌شوند طعم بهشتی این غذا را تا مدت‌ها زیر دندان‌هایتان احساس کنید.

در این نوشته دسپخت قرار است به سوال « جوجه کباب را با چی بخوریم؟» بپردازیم. برایتان چند همراه فوق‌العاده را معرفی می‌کنیم که در کنار جوجه یک مزه فوق‌العاده و بهشتی را به شما هدیه می‌دهند.

۱. برنج و نان

برنج یا نان اولین دسر همراه با جوجه کباب است که  اگر میزان کالری برایتان اهمیتی ندارد و می‌خواهید یک وعده خوشمزه را نوش جان کنید، بهتر است جوجه کباب را با برنج نوش جان کنید. برنج را به شکل‌های کته یا آبکش می‌توانید درست کنید که ریختن مقداری کره یا روغن هم در آن، آن را خوشمزه می‌کند. برنج زعفرانی در کنار این کباب ترکیب فوق‌العاده‌ای را می‌سازد.

بعضی از افراد هم هستند که علاقه بیشتری به نان دارند. اگر شما هم در این گروه قرار می‌گیرید، بهتر است جوجه کباب با نان را امتحان کنید. نان‌ها تنوع زیادی دارند و شما می‌توانید از میان نان بربری، محلی، سنگک، تافتون، لواش و … نان موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

«اگر می‌خواهید کالری کمی دریافت کنید، کبابتان را بدون نان و برنج نوش جان کنید.»

منبع دیگری که برای دریافت کربوهیدرات وجود دارد، سیب‌زمینی است. اگر در رژیم هستید و می‌توانید در کنار مزه کردن این کباب خوشمزه تقلبی در برنامه نداشته‌باشید، سیب‌زمینی کبابی یا تنوری هم درست کنید و کنار این غذا نوش جان کنید.

۲. سالاد

خوراک دیگری که می‌توانید با جوجه کباب بخورید، انواع سالاد است که در تهیه آن‌ها دستتان باز است و می‌توانید از هر ترکیبی استفاده کنید. اگر مایل باشید تنها مواد تازه را به کار ببرید، گوجه فرنگی، خیار، پیاز، فلفل سبز، کاهو و سبزی خوردن انتخاب مناسبی هستند؛ اما اگر علاقه‌مند باشید که سالاد درست کنید، انواع سالاد با کاهو، سالاد فصل، سالاد شیرازی و … ترکیب خوبی با این غذا می‌سازند.

۳. ترشی

افرادی هم هستند که در هر شرایطی ترشی می‌طلبند. اگر شما هم به آن‌ها علاقه دارید، ترشی را به‌عنوان دسر همراه با جوجه کبابتان فراموش نکنید. اگر دقت کرده‌باشید، می‌دانید که تنوع ترشی زیاد است و به هر گوشه ایران که بروید، انواع ترشی را مشاهده می‌کنید؛ اما ترشی کلم قرمز یکی از ترشی‌هایی است که همیشه در کنار جوجه کباب دیده‌می‌شود. مزه ترش با رنگ سرخ‌آبی آن یک ترکیب عالی با جوجه می‌سازد که بهتر است حتما امتحان کنید. در کنار آن، ترشی‌های دیگری مانند بادمجان، هفت‌بیجار، مخلوط، شور، لیته و … هم هستند.

۴. دسر

اگر می‌خواهید عذاب وجدان خود را برای یک وعده غذایی سنگین از بین ببرید، بعد از جوجه کباب دسر بخورید. معمولا ژله بهترین انتخاب است اما علاوه بر آن، می‌توانید انتخاب‌های دیگری هم مانند کیک، تیرامیسو، پاناکوتا و … داشته‌باشید. میل کردن این خوراکی‌ها هضم غذا را برایتان راحت‌تر می‌کند و بعد از آن احساس سنگین بودن نخواهیدداشت.

دسر همراه با جوجه کباب
انواع دسر همراه با جوجه کباب

۵. زیتون

اگر نگاهی به غذاهای رستورانی بیاندازید، متوجه می‌شوید که در کنار اکثر کباب‌ها از زیتون پرورده هم استفاده می‌کنند. اگر شما هم به زیتون علاقه‌مند هستید، می‌توانید آن را به شکل ساده یا پرورده در کنار بشقاب کبابتان بگذارید. نوع دیگری از زیتون هم وجود دارد که آن را در ترکیب سرکه و گلپر می‌گذارند و هنگام خوردن طعم ترش و خوش‌عطری دارد.

۶. نوشیدنی

در کنار کباب می‌توانید از نوشیدنی‌های مختلفی مانند نوشابه، ماءالشعیر و دوغ استفاده کنید. افراد زیادی هستند که در دوره رژیم هستند و ترجیح می‌دهند دور قندهای مصنوعی خط بکشند. در این زمان، دوغ انتخاب مناسبی است.

۷. ماست

همراه با جوجه کباب می‌توان ماست هم نوش جان کرد. ماست در مدل‌های مختلفی مانند چکیده، همراه با موسیر، کم‌چرب و … تولید می‌شود که به شما کمک می‌کنید با هر شرایطی که دارید، آن را نوش جان کنید. ماست‌هایی که ترکیبی هستند مانند ماست بادمجان یا ماست و اسفناج هم ترکیب خوبی به همراه کباب خواهند بود.

۸. لیمو ترش

همیشه کسانی هستند که ترجیح می‌دهند غذاهای خود را به شکل ترش نوش جان کنند. برای رسیدن به این خواسته لیمو ترش هم مزه ترشی دارد و هم خوشمزه است. علاوه‌برآن، آب نارنج تازه هم همان خواسته را برآورده می‌کند اما با عطری دیگر این کار را انجام می‌دهد.

۹. پیاز

همراه دیگری که نباید آن را فراموش کنید، پیاز است. اکثر ایرانیان علاقه دارند همراه کباب‌هایشان پیاز بخورند. البته افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند بوی پیاز از آن‌ها دور باشید؛ اما باید بگوییم که ترکیب جوجه کباب با پیاز یک وعده غذایی عالی برایتان رقم می‌زند.

در این مطلب دسپخت به سوال «با جوجه کباب چی بخوریم؟» جواب دادیم و از مخلفاتی صحبت کردیم که همراه این غذا می‌توان سر سفره گذاشت. اگر شما هم خوراک دیگری را امتحان کرده‌اید که همراهی آن با جوجه مزه خوبی خواهد داشت، حتما برایمان بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا