آیا جوجه کباب قند دارد؟

افرادی که درگیر دیابت هستند، ممکن است اولین سوالی که بعد از شنیدن اسم جوجه کباب می‌پرسند، این باشد:«آیا جوجه کباب قند دارد؟» این نگرانی طبیعی است؛ اما اگر هیچ جواب مناسبی برای پاسخ دادن به آن ندانید، ممکن است نتوانید تصمیم بگیرید که این کار درست است یا خیر.

در این مطلب از دسپخت در مورد جوجه کباب و دیابت صحبت می‌کنیم و برایتان می‌گوییم که مقدار قند در این غذا چقدر است. سپس، از نکاتی صحبت می‌کنیم که با انجام آن‌ها خیالتان راحت باشد که کبابتان هیچ قندی ندارد و دستور تهیه آن را در اختیارتان می‌گذاریم.

مقدار قند موجود در جوجه کباب چقدر است؟

بهتر است در همین ابتدا برایتان بگوییم که جوجه کباب قند کمی دارد و با خیال راحت می‌توانید آن را نوش جان کنید؛ اما برنج و نان غذاهایی هستند که معمولا به همراه آن مصرف می‌شوند. این غذاها کربوهیدرات بالایی دارند و اگر آن‌ها را به اندازه زیادی مصرف کنید، قند بالایی وارد بدنتان می‌شود. این مساله هنگامی که دیابت وجود دارد، تشدید می‌یابد و می‌تواند اذیت‌کننده باشد.

برای طعم‌دار کردن جوجه‌ها از ادویه‌ها و سس‌های مختلف کمک گرفته می‌شود که بعضی از آن‌ها طعم این غذا را بی‌نظیر می‌کنند. اما اگر این مواد مانند سس باربیکیو شیرین باشند، قند خون بدنتان را بالا می‌برند. به جای آن، به سراغ سس‌هایی بروید که میزان قند در آن‌ها پایین است.

جوجه کباب
جوجه کباب و دیابت

چطور جوجه کباب را با بدون قند درست کنیم؟

همانطور که در بالا هم گفتیم، جوجه به‌تنهایی قند بالایی ندارد؛ اما قرار دادن آن در کنار خوراکی‌های دیگر در مقدار قند اثر می‌گذارد. هنگامی که می‌خواهید این کباب را درست کنید، بهتر است از سس‌هایی استفاده کنید که کالری و قند پایینی دارند. ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز که مزه تندی دارند، سطح انسولین خون را کاهش می‌دهند که به‌معنای پایین آمدن میزان قند است.

از روش‌هایی استفاده کنید که چربی و قند این غذا پایین باقی بماند. سرخ کردن یکی از بهترین راه‌ها برای درست کردن غذا است؛ چون مزه فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد؛ اما بهتر است در هنگام بیماری دیابت به سراغ راه‌حل‌های جایگزین مانند آبپز، بخارپز و کبابی کردن این غذا بروید. با این کار، کالری این غذا و میزان قند آن کم می‌شود.

اگر می‌خواهید حتما برنج یا نانی کنار غذای خود داشته‌باشید، بهتر است به سراغ برنج قهوه‌ای یا نان‌هایی مثل نان جو بروید. آن‌ها قند کمی دارند و هنگام میل کردنشان لازم نیست نگران بالا رفتن مقدار قند باشید. سیب‌زمینی هم جایگزین مناسبی برای آن‌ها است و می‌توانید آن را به شکل تنوری تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه جوجه کباب بدون قند برای افراد دیابتی

در ادامه، طرز تهیه جوجه‌ای را با شما به اشتراک می‌گذاریم که مقدار قند پایینی دارد و می‌توانید آن را برای افرادی که دیابت دارند، درست کنید.

مواد اولیه مقدار لازم
مرغ به اندازه دلخواه
روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
ریحان ۱ بسته
سیر ۲ حبه
لیمو ترش ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زیره به اندازه دلخواه
جوجه کباب
جوجه کباب و دیابت

مرحله اول:

مرغ را به‌خوبی بشورید و صبر کنید تا خشک شود. کف سینی فر مقداری روغن بریزید تا چرب شود و سپس، مرغ را روی آن بگذارید.

مرحله دوم:

روی مرغ را با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره و روغن زیتون ماساژ دهید تا همه قسمت‌های آن مزه‌دار شوند.

مرحله سوم:

لیمو ترش و ریحان را خرد کنید و در قسمت‌های مختلف آن بگذارید. با این کار، بوی بد مرغ از بین می‌رود و می‌توانید با خیال راحت، آن را نوش جان کنید.

مرحله چهارم:

فر را روشن کنید و اجازه دهید این مرغ در آن آماده شود. زمان پخت در هر فر و برای مرغ‌های مختلف متفاوت است. بهتر است قبل از خاموش کردن فر، با چنگال بررسی کنید آیا بخش‌های مختلف آن آماده شده‌اند یا خیر.

در کنار این جوجه، می‌توانید خوراکی‌های دیگری مانند قارچ و سیب‌زمینی هم بگذارید تا مزه تنهای مرغ شما را اذیت نکند. همین‌طور، درست کردن سالادهای مختلف هم باعث می‌شود این مزه زیر دندان‌هایتان ماندگار شود. همین‌طور، اضافه کردن مقداری زرشک در انتها، می‌تواند روی تنظیم قند خون اثر مثبت بگذارد.

در این مطلب دسپخت، در مورد دیابت و جوجه کباب صحبت کردیم و برایتان گفتیم که این غذا می‌تواند به شکل مناسب برای افرادی دربیاید که رژیم قندی دارند. اگر دستور تهیه دیگری هم دارید که برای افراد درگیر با دیابت مناسب است، حتما با بقیه به اشتراک بگذارید تا از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا