۴ تفاوت پاستا و پنه

حتما برای شما هم پیش آمده‌است که از افراد می‌خواهید برایتان خرید کنند؛ اما وقتی محصولی را که می‌خواهید توصیف می‌کنید، متوجه منظورتان نمی‌شوند. تفاوت پاستا و پنه هم طوری است که ممکن است بعضی افراد به‌راحتی آن را تشخیص ندهند. به همین خاطر، در این مطلب دسپخت برایتان ۴ تفاوت میان این دو را نام می‌بریم و به شما توضیح می‌دهیم چطور آن‌ها را شناسایی کنید.

تفاوت اول: شکل ظاهری

اولین تفاوتی که میان پاستا و پنه وجود دارد، در فرم آن‌ها است. پاستا به رشته‌های بلندی گفته می‌شود که معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر طول دارند. زمانی‌هم که آن‌ها را در آب گرم می‌ریزید، نرم می‌شود و حالت صاف و شلاقی خود را از دست می‌دهند.

پنه شبیه لوله‌های کوتاهی است که روی بعضی از آن‌ها شیار وجود دارد. همین‌طور، اگر نگاهی به انتهای آن‌ها بیاندازید، می‌بینید که آن قسمت‌ها به شکل اریب برش خورده‌اند و به شکل خرطول فیل هستند. اگر از سس‌های سنگین استفاده کنید، این شیارها باعث می‌شوند مقدار زیادی از سس به آن بچسبند و غذای خوشمزه مزه بهتری خواهد داشت.

تفاوت دوم: روش مصرف

پاستا در ترکیب خود گلوتن زیادی دارد و به همین خاطر، مصرف مقدار زیادی از آن در مدت کوتاه تنها باعث می‌شود که دچار مشکلات گوارشی شوید. همین‌طور، بعضی افراد هم هستند که به این ماده آلرژی دارند و مصرف آن برایشان ضرر دارد.

در پنه از آرد سفید زیادی استفاده می‌شود و میزان کربوهیدرات آن بالا است. پس، اگر بخواهید این غذا را در حجم و دفعات زیاد میل کنید، قند خونتان بالا می‌رود و بدنتان دچار مشکل می‌شود.

تفاوت پاستا و پنه
۴ تفاوت پاستا و پنه

تفاوت سوم: مواد اولیه

پاستا از ترکیب آرد گندم یا سمولینا با تخم مرغ و آب تهیه می‌شود و این ترکیب پایه همه مواد است. اما در پنه علاوه بر این مواد از زیره ایتالیایی هم استفاده می‌کنند.

تفاوت چهارم: روش و مدت زمان پخت

اگر بخواهید یک غذای سریع درست کنید، بهتر است به سراغ پاستا بروید. شکل و ظاهر این غذا به صورتی است که در زمان کوتاهی نرم می‌شود و از حالت خامی درمی‌آید. همین‌طور، می‌توانید مدت زمان طولانی آن را ؛ اما پنه، با وجود کوچک بودن ضخیم است و مدت زمان طولانی‌تری طول می‌کشد تا پخته شود.

در این مطلب دسپخت در مورد تفاوت پاستا و پنه صحبت کردیم و برایتان ۴ تفاوتی را نام بردیم که میان این دو وجود دارد و می‌توانید با شناختشان، آن‌ها را از هم تشخیص دهید. اگر تفاوت دیگری هم وجود دارد، حتما برایمان بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا