باقالی پلو با ماهیچه

همیشه تمام مهمانی‌ها خودمانی نیستند. گاهی‌اوقات ممکن است افرادی مهمان شما باشند که با آن‌ها رودربایستی دارید. در این اوقات همه تلاش برای تاثیرگذاری بیشتر است. اگر می‌خواهید با غذای خود دل مهمانان خود را ببرید، باقالی پلو با ماهیچه را برای آن‌ها آماده کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه آن را برای ۴ نفر به شما آموزش می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای ماهیچه

نام مواد مقدار لازم
ماهیچه/ تکه‌های استخوانی گوشت گوسفندی ۴ تکه
پیاز متوسط ۴ عدد
سیر ۳ حبه
زعفران دم‌کرده ۴ قاشق غذاخوری
برگ بو ۳ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مواد اولیه لازم برای باقالی پلو

نام مواد مقدار لازم
برنج ۴ پیمانه
باقالی ۲ پیمانه
شوید تازه ۲ پیمانه
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

مرحله اول:

بعد از این‌که تکه‌های ماهیچه را شستید، آن‌ها را کنار بگذارید تا خشک شوند. پیازها را پوست و آن‌ها را به شکل خلالی خرد کنید. در تابه روغن بریزید تا داغ شود. بعد از داغ شدن، نصف پیازها را اضافه کنید تا سبک شوند. در این مرحله نیازی نیست پیازها به‌طور کامل سرخ و طلایی شوند.

مرحله دوم:

ماهیچه‌ها را روی پیازها بگذارید و بقیه پیازهای خام را روی آن بریزید. ادویه‌های زردچوبه، زعفران، فلفل سیاه، چوب دارچین و برگ بو را روی ماهیچه بریزید. اجازه دهید به مدت ۳ ساعت با شعله ملایم پخته شود. در میانه پختن، ماهیچه‌ها را برگردانید تا قسمت دیگر آن‌ها هم سرخ شوند.

مرحله سوم:

اگر گوشت شما به شکل تکه‌های استخوانی است؛ پیازها را در روغن تفت دهید. بعد از سرخ شدن، گوشت را اضافه کنید و اجازه دهید آن‌ها هم سرخ شوند. سپس، زیر آن را زیاد کنید تا به جوش بیاید. سپس، حرارت زیر آن را کم کنید تا به‌آرامی پخته شود. در انتهای پخت، ادویه‌ها را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه باقالی پلو

مرحله اول:

برنج را بشورید و اجازه دهید برای دو ساعت در آب خیس بخورد. در ظرفی آب بریزید و باقالی‌ها را به آن اضافه کنید. اجازه دهید با هم جوش بخورند. سپس، باقالی را با آب سرد آبکش کنید.

مرحله دوم:

قابلمه‌ای به اندازه برنجی که خیس کرده‌اید، روی شعله بگذارید. بیشتر از نصف آن آب بریزید. بعد از این‌که به جوش آمد، چند قاشق نمک را به همراه برنج در آن بریزید. زمانی‌که برنج را می‌ریزید، آب از جوشیدن می‌افتد؛ اما هم‌زمان با نیم‌پخت شدن برنج، دوباره به جوش می‌آید. زمانی‌که کناره‌های برنج نرم شدند، باقالی را به آن اضافه کنید. سپس، برنج را از روی شعله بردارید و آبکش کنید.

مرحله سوم:

کف قابلمه روغن، زردچوبه و زعفران بریزید و سیب‌زمینی یا نان لواش بچینید. سپس، برنج را با شوید تازه مخلوط کنید و در قابلمه بریزید. زیر آن را کم کنید و در داخل برنج چند سوراخ ایجاد کنید تا زودتر دم بکشد. بعد از آماده شدن باقالی پلو و ماهیچه، آن‌ها را در ظرفی سرو و نوش جان کنید.

باقالی پلو با ماهیچه
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

نکته‌های بهتر درست کردن باقالی پلو با ماهیچه

  • می‌توان برنج و شوید را لایه لایه ریخت.
  • می‌توانید شوید را به‌صورت خشک‌شده هم در برنج بریزید.
  • منظور از پیمانه برنج، لیوان‌های دسته‌دار فرانسوی معروف است.
  • برای این‌که نیاز به ریختن آب نباشد، از پیازهای سفید استفاده کنید که آبدارتر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا