کیک‌های کافی شاپی

کنار یک نوشیدنی گرم کافی شاپی، یک برش کیک غوغا می‌کند. کیک کافی شاپی به‌تنهایی هم می‌تواند یک دسر کاملی باشد که بعد از یک غذای سنگین، هضم راحت‌تری برایتان رقم می‌زند. هیچکس دلش نمی‌خواهد که با باز کردن مِنو سردرگم نشود و نداند کدام کیک را سفارش دهد. ‌

در این مقاله دسپخت در مورد کیک های کافی شاپی صحبت می‌کنیم و برایتان چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها را نام می‌بریم. این آشنایی باعث می‌شود کسانی که کافه دارند، از محبوبیت گزینه‌های برتر آگاه شوند. علاوه‌براین، اگر دلتان خواست که یک کیک مانند گزینه‌های بیرونی داشته‌باشید؛ لازم است بدانید که اسم آن کیک کافی شاپی چیست؛ سپس، دست به کار شوید و آن را درست کنید.

کیک شکلاتی

شاید محبوب‌ترین نامی که ممکن است در مِنو کافه‌ها ببینید، کیک شکلاتی باشد. در ساده‌ترین حالت، تنها کافی است که به مواد اولیه یک کیک وانیلی ساده، ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید؛ اما اگر می‌خواهید یک گزینه‌ای آماده کنید که هیچ‌کس جواب رد به آن ندهد، آن را با شکلات تخته‌ای آب‌شده تزئین کنید. علاوه بر شکلات، خامه، میوه، اسمارتیز یا مغزی‌جات مختلف مانند بادام و پسته هم برای تزئین انتخاب‌های خوبی هستند. اگر شکلات نداشتید، دستور کیک کاکائویی را یاد بگیرید که مزه‌ای شبیه به همین دسر دارد.

انواع کیک های کافی شاپی
کیک کاکائویی؛ یک مدل از کیک های کافی شاپی

کیک خیس

کیک خیس هم از گزینه‌هایی است که حتما نامش را در میان کیک های کافی شاپی می‌بینید. ظاهر جذاب و مزه خوب آن همه را شیفته خود می‌کند. کیک خیس کالری بالایی دارد اما یک تکه کوچک از آن می‌تواند شما را راضی کند. در تهیه آن، بعد از پخت کیک کاکائویی مقداری سس شکلاتی روی آن می‌ریزند تا اشتهابرانگیزتر باشد. از آن‌جایی که این کیک رنگ تیره‌ای دارد، پودر نارگیل، پودر پسته و توت فرنگی ظاهر جذابی به آن می‌دهد.

کیک هویج و گردو

کیک دیگری هم که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و در مِنوها حضور دارد، کیک هویج و گردو است. البته بهتر است بدانید که این دو را می‌توانید بدون همدیگر هم درست کنید؛ اما هویج و گردو مانند یک زوج جدانشدنی یک ترکیب خوشمزه رقم می‌زنند. بعد از تهیه این کیک، تزئین با پودر قند و مقداری خامه، آن را به یک دسر کامل تبدیل می‌کند.

انواع کیک های کافی شاپی
کیک هویج و گردو؛ یک مدل از کیک های کافی شاپی

کیک بستنی

وقتی بین گزینه‌های مختلف در انتخاب دسر سردرگم می‌شوید، کیک بستنی دسر مناسب شما است. بعضی از آن‌ها این دسر را به شکل ترکیب کیک داغ و بستنی سرد ارائه می‌دهند؛ اما بعضی دیگر ممکن است آن را به‌صورت لایه‌ای تهیه کنند؛ یعنی، بین لایه‌های کیک بستنی بگذارید. اگر کیک خشک و خنک باشد، بستنی آب نمی‌شود. اگر این مدل را نمی‌پسندید، به سراغ کیک بستنی با ترکیب کرم بستنی و کیک خیس بروید. این گزینه هم یک انتخاب پرکالری اما کامل و خوشمزه به حساب می‌آید.

کاپ کیک

کیک‌های کوچک و یک‌نفره یا کیک فنجانی هم مدل دیگری از کیک‌ها هستند که می‌توانید در میان انواع کیک کافی شاپی سفارش دهید. جذابی این مدل، کوچک اما کامل بودن آن‌ها است. سفارش آن‌ها برای کودکان یا تولدهای مینیمال می‌تواند تصمیم هیجان‌انگیزی باشد. کوچک بودن آن‌ها باعث تنوع بیشتر مزه و تزئین آن‌ها شده‌است. می‌توانید آن را به شکل ساده و مانند کیک یزدی یا خامه‌ای و با دیزاین‌های مختلف مانند عروسکی درست کنید. علاوه بر ظاهر متفاوت، می‌توانید عطر و طعم مختلفی هم به آن بدهید.

انواع کیک های کافی شاپی
کاپ کیک؛ یک مدل از کیک های کافی شاپی

کیک شارلوت

کیک دیگری هم که ممکن است نامش در میان کیک های کافی شاپی به چشم بخورد، کیک شارلوت است. این دسر با سایر کیک‌ها که پایه کیک اسفنجی دارند، متفاوت است. ظرفی را که می‌خواهید در آن کیک بریزید، انتخاب کنید. سپس، دور تا دور آن بیسکوئیت بچینید. البته به جای آن می‌توانید کوکی هم استفاده کنید. دستتان در انتخاب قسمت میانی کیک باز است و می‌توانید هر چیزی در آن قسمت بریزید. کیک اسفنجی، کرم بواریا، پوره میوه یا نان بیات کره‌ای گزینه‌هایی هستند که می‌توانید با سلیقه خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

تیرامیسو

دسر دیگری که این روزها به دلیل سادگی در میان گزینه‌های مختلف کیک های کافی شاپی می‌بینید، تیرامیسو است. این دسر هم یک کیک است که آن را با روش جدیدی تهیه می‌کنند. برای درست کردن تیرامیسو باید به اندازه قالب بیسکوئیت لیدی فینگر را در قهوه خیس کنید. سپس، یک لایه در ظرف دلخواه بچینید. روی این لایه ترکیبی از پنیر ماسکارپونه، خامه، شکر و تخم مرغ بریزید. سپس، به اندازه ظرفتان این لایه‌ها را تکرار کنید. در نهایت، روی تیرامیسو ترکیبی از خامه و پودر قهوه بریزید تا ظاهر جذاب‌تری داشته‌باشد.

چیزکیک

تمام کیک های کافی شاپی شیرین نیستند. اگر دلتان دسر می‌خواهد اما از شیرینی فراری هستید، چیزکیک حتما گزینه باب دلتان خواهد بود. در تهیه آن یک لایه نازک کیک وجود دارد که گاهی می‌توان آن را با ترکیب کره آب‌شده و بیسکوئیت جایگزین کرد. لایه بعدی، پنیر ماسکارپونه و خامه هم‌زده است. البته بعضی افراد یک یا چند لایه دیگر مانند ژله هم روی آن می‌گذارند که تهیه آن به سلیقه خودشان و مشتریان بستگی دارد.

انواع کیک های کافی شاپی
چیزکیک؛ یک مدل از کیک های کافی شاپی

کیک ردولوت

کیک ردولوت یا عشاق هم در میان کیک های کافی شاپی خودنمایی می‌کند. انتخاب آن برای مناسبت‌های عاشقانه یک انتخاب فوق‌العاده است؛ چون رنگ قرمز آن در کنار خامه سفید می‌تواند زیبایی بالایی به محصولتان دهد. اگه خامه قنادی برایتان جذاب نیست، می‌توانید از پنیر خامه‌ای برای لایه‌های میانی استفاده کنید.

در این مطلب دسپخت در مورد انواع کیک های کافی شاپی صحبت کردیم. مواردی که معرفی کردیم، تنها گوشه‌ای از انواع کیک‌ها بود که ممکن است بعضی کافه‌ها به جایشان گزینه‌های دیگری داشته‌باشند؛ اما از آن‌جایی که این کیک‌ها محبوبیت فراوانی دارند، حتما جایی در مِنو کافه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا