۱۸ نوشیدنی گرم کافی شاپی

صحبت کردن با دوستان در یک عصر سرد پاییزی می‌تواند شما را برای مدت کوتاهی از سختی‌های زندگی دور کند. البته اگر صحبت‌های حول موضوعات دلگرم‌کننده هم نباشد، یک نوشیدنی گرم می‌تواند همه چیز را سر جای خود آورد؛ اما از منو کدام نوشیدنی گرم کافی شاپی را انتخاب کنید که باب سلیقه شما باشد؟ این روزها تنوع این نوشیدنی‌ها بالا رفته‌است و طبیعی است که نام بعضی از آن‌ها را برای اولین بار شنیده‌باشید.

در این مطلب دسپخت برایتان انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی را به شما معرفی می‌کنیم. به شما می‌گوییم هر کدام از آن‌ها چه ترکیبایی دارند. شاید انتقال عطر و طعم با کلمات کار آسانی نباشد؛ اما زمانی‌که بدانید چه مواد اولیه‌ای در این نوشیدنی است، راحت‌تر می‌تواند نوشیدنی موردنظرتان را پیدا کنید.

انواع قهوه؛ اولین گزینه در منو کافه‌ها

کافه‌ها از نوشیدنی‌های مدرن کمک گرفتند تا خودشان را در دل نسل جوان جا کنند. انواع قهوه جزء اولین نام‌هایی است که در مِنوی کافی‌شاپ‌ها می‌بینید. شاید در نگاه اول فکر کنید این نام‌ها هیچ فرقی با هم نمی‌کنند و تنها قهوه ماده اولیه آن‌ها است. این فکر تا حدود زیادی درست است؛ اما در کنار ترکیبات مختلف، روش‌های متنوع تهیه قهوه هم باعث تنوع آن می‌شود. چند مورد از معروف‌ترین قهوه‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی
انواع قهوه؛ یک مدل نوشیدنی گرم کافی شاپی

۱. اسپرسو

اسپرسو یکی از انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی است که حتما نامش را در مِنو می‌بینید. این نوشیدنی از ایتالیا به تمام نقاط جهان سفر کرد و اکثر افراد با آن آشنایی دارند. در تهیه این مدل، بعد از آسیاب کردن قهوه‌ها، رویشان آب جوش می‌ریزند. عصاره‌ای که از این عمل به دست می‌آید، اسپرسو است که هیچ لردی ندارد. تنها کف کم و روشنی روی مایه غلیظ آن تشکیل می‌شود.

۲. قهوه ترک

قهوه ترک یکی از انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی است که طرفداران خاص خود را دارد. اسم این قهوه به کشور ترکیه برمی‌گردد؛ درصورتی‌که این نوع از قهوه از کشورهای یمن و سوریه به بقیه کشورها رسیده‌است و برخلاف نام ترکی، ریشه عربی دارد. برای تهیه آن، قهوه را با آب سرد و اندازه شکری که دوست دارید، در قهوه‌جوش ساده می‌ریزید. بعد از هم زدن، این ترکی را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. زمانی‌که به همراه کف، شروع به جوشیدن کرد، قهوه شما آماده است.

“اگر می‌خواهید قهوه ترک را برای چند نفر درست کنید، قبل از ریختن کامل قهوه در فنجان‌ها، یادتان باشد که برای تمام آن‌ها کف کافی بریزید.”

برای قهوه ترک باید دانه‌های قهوه به‌طور کامل آسیاب شود و مانند آرد باشند؛ اما این کار را به‌آرامی انجام دهید که عطر و بوی قهوه از بین نرود. علاوه‌براین، این مدل از قهوه علاوه بر کف روی آن، مقداری لرد هم در کف فنجان دارد که معمولا آن را نمی‌خورند و باید ته‌نشین شود. این قسمت برای افرادی که به فال علاقه دارند، جذاب است؛ چون معمولا با استفاده از آن فال قهوه می‌گیرند و با شکل‌هایی که روی آن تشکیل می‌شود، به شما می‌گویند چه اتفاقاتی در گذشته یا آینده می‌افتند.

۳. قهوه فرانسه

فرانسوی‌ها یک روش جدید برای دم گذاشتن قهوه کشف کردند و همین باعث شد که قهوه فرانسوی متولد شود. این قهوه برخلاف سایر قهوه‌ها که حداقل مقدار کمی کف یا لرد در ترکیب خود دارد؛ کاملا ساده و مانند چای است. این نوشیدنی گرم کافی شاپی کافئین بالایی دارد و همین طعم آن را تلخ می‌کند. قهوه فرانسه با قهوه‌ساز، فیلتر کاغذی و آب جوش تهیه می‌شود و آن را در لیوان‌ها با اندازه معمول می‌ریزند.

۴. کاپوچینو

اگر از قهوه‌های ساده و تلخ خوشتان نمی‌آید، بهتر است به سراغ انواعی بروید که در کنار کافئین بالا داشتن، خوشمزه هم هستند. نوشیدنی بعدی که در کافی شاپ‌ها می‌بینید، کاپوچینو است. این نوشیدنی در ایتالیا متولد شده و در تهیه آن، ترکیبی از قهوه، شیر و فوم شیر استفاده می‌شود.

قهوه اسپرسو لایه اولی است که در کاپوچینو در کف فنجان چینی می‌نشیند. بعد از آن نوبت به شیر می‌رسد که روی اسپرسو قرار بگیرد. در لایه سوم باید فوم شیر را بریزید. برای تهیه فوم پرس کمک بگیرید. شیر را داخل آن بریزید و بعد از چند بار فشار دادن فوم شیر آماده می‌شود. در این ترکیب مقدار شیر و اسپرسو برابر است و بهتر است اول شیر را بریزید؛ اما بعد از ریختن اسپرسو، شیر در لایه دوم قرار می‌گیرد.

“برای این‌که این نوشیدنی از حالت سادگی خارج شود، مقداری خامه و پودر قهوه می‌تواند ظاهر بهتری به فنجان قهوه شما بدهد. “

۵. لاته

چند ساعت قبل از خواب، خوردن قهوه می‌تواند شما را بی‌خواب و روز بعدی را هم خراب کند. اگر می‌خواهید کافئین کمی بخورید، بهتر است به سراغ لاته بروید. این نوشیدنی شبیه کاپوچینو است اما مقدار قهوه کمتری دارد که همین مساله به آن عطر و کافئین کمتری می‌دهد. اگر این نوشیدنی را به ۳ قسمت تقسیم کنید؛ ۲ قسمت از آن، شیر و ۱ قسمت از آن اسپرسو است.

یکی از جذابیت‌هایی که این نوشیدنی گرم کافی شاپی دارد، هنری است که روی آن اجرا می‌شود. در لاته با استفاده از فوم شیر طرح‌های زیبایی روی آن اجرا می‌کنند. همین مساله افراد زیادی را ترغیب می‌کند که این گزینه را از مِنو در کنار کیک‌هایی مانند کیک قهوه انتخاب کنند. پس، حتما طرز تهیه کیک قهوه و دارچین را یاد بگیرید تا این دو را در کنار هم امتحان کنید.

۶. موکا

شکلات برای اکثر افراد حس خوبی به همراه خود دارد. یکی از انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی، موکا است که آن را با شکلات داغ تهیه می‌کنند. موکا که به آن موکاچینو هم می‌شناسند، ترکیبی با مقدار برابر از قهوه اسپرسو، شکلات داغ و شیر است که به‌ترتیب از پایین تا بالا فنجان شما را پر می‌کنند.

برای این‌که این نوشیدنی گرم بی‌نقص باشد، خامه و سس شکلاتی می‌تواند آن را زیباتر کند. علاوه بر سس شکلاتی، پودر شکلات هم انتخاب خوبی است؛ چون این نوشیدنی گرم را برای عاشقان شکلات تهیه کرده‌اند.

انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی
انواع قهوه؛ یک مدل نوشیدنی گرم کافی شاپی

۷. امریکانو

امریکانو یکی از قهوه‌های تلخی است که در روزهای شلوغ کاری شبیه معجزه است. این نوشیدنی تلخ از ترکیب اسپرسو و آب جوش به دست می‌آید و کافئین بالایی دارد. خوبی که این نوشیدنی دارد، تنوع در میزان تلخی آن است. اگر می‌خواهید یک قهوه تلخ بخورید که با اولین قلوپ آن چشم‌هایتان باز شود، آب جوش کمی در آن بریزید؛ اما تلخی زیاد اذیتتان می‌کند، مقدار آب جوش را بیشتر کنید.

“میزان عطر قهوه امریکانو، به کیفیت قهوه‌های استفاده‌شده در آن بستگی دارد.”

۸. ماکیاتو

در کافی شاپ‌ها نوشیدنی ماکیاتو هم یک انتخاب جذاب است. اسم این نوشیدنی ایتالیایی به معنای قهوه‌ای است که روی آن لکه یا خال وجود دارد. در تهیه آن سس شکلاتی، کف شیر، شیر و اسپرسو را به‌تریب در لیوان بلندی می‌ریزند. استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای باعث می‌شود که این نوشیدنی ظاهر جذاب‌تری داشته‌باشد و لایه‌های آن از کنار به‌خوبی مشخص باشند.

۹. قهوه وین

شاید نام قهوه وین را در تمام کافی شاپ‌ها نبینید؛ اما این مدل هم یکی از گزینه‌هایی است که برای یک بار هم که شده، بهتر است آن را امتحان کنید. قهوه وین هم مثل سایر قهوه‌ها پایه اسپرسو دارد. در تهیه آن خبری از شیر یا آب جوش نیست. یک شات اسپرسو را با اندازه دلخواه خامه زده‌شده ترکیب و در فنجانتان بریزید. شیرینی خامه و تلخی اسپرسو طعم جذابی به این ترکیب می‌دهد.

۱۰. آفاگاتو

سردی بستنی به‌تنهایی خواب را از سرتان می‌پراند؛ اما ترکیب آن با اسپرسو داغ می‌تواند یک نوشیدنی خوشمزه و جذاب برایتان بسازد. آفاگاتو یکی از انواع نوشیدنی کافی شاپی است که به دلیل داشتن بستنی گرم نیست اما نام آن را در گروه قهوه می‌بینید. یک شات اسپرسو به همراه یک یا دو اسکوپ بستنی وانیلی یک نوشیدنی جدید به شما می‌دهد که حتما آن را دوست خواهیدداشت. آفاگاتو یک نوشیدنی سنتی ایتالیایی به حساب می‌آید.

۱۱. کورتادو

کورتادو قهوه‌ای است که شباهت فراوانی با لاته دارد اما پیشینه این نوشیدنی برای اسپانیا است. در تهیه آن مانند لاته از ترکیب مساوی شیر و اسپرسو استفاده می‌شود. فقط باید کف کمی روی آن بریزید.

۱۲. شکلات داغ

روزهای سرد زمستان مقداری شکلات آب‌شده حالتان را جا می‌آورد. شکلات داغ یکی دیگر از انواع نوشیدنی داغ کافی شاپی است که تنها با شکلات تهیه می‌شود؛ اما ممکن است بعضی افراد در آن مقداری شیر یا خامه هم بریزند. ریختن این مواد به سلیقه گروه تهیه‌کننده یا افراد بستگی دارد و هیچ قانون مشخصی برای آن نوشته نشده‌است.

چای

نوشیدنی دیگری که در ایران طرفداران خاص خود را دارد، چای است. تفاوتی ندارد که قهوه تا چه اندازه می‌تواند شما را سرحال کند، کسانی هستند که در هر شرایطی به دنبال چای می‌گردند. چای نوشیدنی گرم کافی شاپی است اما در تمام روزهای سال، فارغ از گرم یا سرد بودن مشتریان خود را دارد.

انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی
انواع چای؛ یکی از انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی

۱۳. چای سیاه

اولین و محبوب‌ترین چای، چای سیاه است. در خانه یا کافی شاپ این مدل بیشتر از سایر دم می‌شود؛ چون کافئین این نوع از بقیه بیشتر است؛ اما یادتان باشد مقدار کافئین آن از تمام قهوه‌ها کمتر می‌باشد. این نوشیدنی از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود و آنتی‌اکسیدان آن بالا است.

۱۴. چای سبز

چای سبز را با عنوان نوشیدنی لاغری می‌شناسند؛ اما لازم نیست تنها برای لاغری به سراغ این نوشیدنی بروید. از آن‌جایی که این نوشیدنی مرحله اکسید شدن را طی نمی‌کند، مانند همان چای که در باغ‌ها می‌بینید، سبز هستند. اگر این چای را بنوشید، هیچ تلخی را احساس نمی‌کند اما به‌دلیل متفاوت بودن بو، ممکن است سخت‌تر به آن عادت کنید.

۱۵. چای سفید

چای سفید در ابتدا به رنگ سفید است اما بعد از دم کردن به رنگ زرد درمی‌آید. عطر این چای کم است اما کمی شیرینی آن، حتما شما را وسوسه می‌کند برای یک بار هم که شده، آن را امتحان کنید.

۱۶. چای ماسالا

ماسالا یکی از ادویه‌های کشور هندوستان است که از آن چای درست می‌کنند. البته ماسالا یک گیاه خاص نیست و ترکیبی از چند گیاه آن را به یک نوشیدنی تبدیل کرده‌است. برای این نوشیدنی گرم کافی شاپی مقداری هل، جوز هندی، دارچین، میخک، زنجبیل، فلفل سیاه را با شکر یا عسل مخلوط می‌کنند. سپس، آن‌ها را در آب جوش می‌ریزند و بعد از دم کشیدن، نوش جان می‌کنند.

چای ماسالا برخلاف بقیه، عطر کمی ندارد و طعم آن ترکیبی از تندی و شیرینی است که بوی خوش آن حتما شما را وسوسه می‌کند آن را امتحان کنید.

۱۷. چای ماته

چای ماته نوشیدنی لوکس ایرانی است که از آمریکای جنوبی پای خود را به این کشور باز کرده‌است. این نوشیدنی ترکیبی از ماته و آب جوش است؛ اما ماته چیست؟ ماته یک گیاه پرکافئین است؛ بنابراین، اگر به جای قهوه به دنبال یک نوشیدنی پرکافئین می‌گردید، بهتر است به سراغ چای ماته بروید.

۱۸. دمنوش‌ها

دمنوش‌ها هم یکی دیگر از انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی هستند که می‌توانید امتحان کنید. دنیای دمنوش‌ها انتها ندارد و ممکن است مِنوی کافه‌ها در این مورد تفاوت زیادی با هم داشته‌باشند. بهتر است قبل از سفارش حتما از مواد اولیه آن‌ها آگاه شوید و بدانید چه تاثیری روی بدن می‌گذارند. بعضی از انواع دمنوش‌ها را در ادامه برایتان نام می‌بریم:

انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی
انواع دمنوش؛ یکی از انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی
  • دمنوش نعنا
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش به‌لیمو
  • دمنوش زردچوبه
  • دمنوش زنجبیلی
  • دمنوش بهارنارنج
  • دمنوش چای ترش
  • دمنوش گل‌گاوزبان

در این نوشته دسپخت در مورد انواع نوشیدنی گرم کافی شاپی صحبت کردیم. از مواد اولیه آن‌ها گفتیم تا با آشنایی با آن‌ها، بهتر بتوانید انتخاب کنید. اگر نوشیدنی گرم دیگری هم در مِنوی کافه‌ها دیده‌اید، نام آن را برایمان بنویسید تا طرز تهیه و مواد اولیه آن را در اختیارتان بگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا