شیرینی ختم

متاسفانه روزهایی از زندگی وجود دارد که باید با عزیزانمان خداحافظی کنیم. در این زمان، افراد مختلفی از دوستان، آشنایان و همکاران برای تسلیت می‌آیند. برای قدردانی کردن از آن‌ها، پذیرایی با یک تکه شیرینی و چای می‌تواند حس خوبی در آن‌ها ایجاد کند. همین‌طور، خیال صاحب عزا هم کمی آرام‌تر می‌شود. اما چه شیرینی‌هایی مهیا کنید که هم رسم مهمان‌نوازی و تشکر را به جا آورید و هم مجبور نباشید در آن روزهای سخت به سراغ تدارکات بگردید؟ در این مطلب دسپخت چند نمونه شیرینی مراسم ختم را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. خرما

اولین شیرینی برای مراسم ختم خرما است که در همه جا اول به سراغ آن می‌روند. می‌توانید خرما را به شکل ساده در ظرف‌های مختلف بچینید. علاوه‌برآن، اگر وقت کافی دارید هسته آن‌ها را دربیاورید و سپس، گردو داخل آن‌ها بگذارید. در نهایت، مقداری پودر نارگیل روی آن‌ها بپاشید.

شیرینی ختم
خرما؛ شیرینی برای مراسم ختم

۲. حلوا

مورد دیگری که می‌توانید به آن فکر کنید، حلوا است. حلواها انواع مختلفی با دستور تهیه‌های متفاوتی دارند که شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. معروف‌ترین حلوا، حلوا زعفرانی است که با آرد، روغن، شربت بار و زعفران‌ دم‌کرده تهیه می‌شود و طرفداران پروپاقرص خود را دارد. در کنار آن، حلواهای دیگری هم هستند که در ادامه نام می‌بریم:

۳. میشکا

میشکا یا شیرینی میکادو یک انتخاب دیگر برای پذیرایی در این روزهای سخت است. برای تهیه آن، مقداری نان میکادو تهیه و داخل آن را با حلواهای مختلف پر کنید. سپس، آن‌ها را زمانی که گرم هستند، فشار دهید تا روی هم قرار بگیرند. آن را به اندازه‌های کوچک و لوزی‌شکل ببرید و در ظرف مناسبی روی هم بچینید.

شیرینی ختم
میشکا؛ شیرینی برای مراسم ختم

۴. کیک یزدی

چهارمین انتخاب شما برای شیرینی ختم می‌تواند کیک یزدی باشد. این کیک‌ها تک‌نفره هستند و هر فردی می‌تواند برای خود بردارد. همین مساله باعث می‌شود که اسرافی صورت نگیرد.

در این مطلب کوتاه دسپخت ۴ شیرینی ختم را به شما معرفی کردیم. البته این را بدانید که شما می‌توانید از موارد دیگری هم برای شیرینی ختم استفاده کنید. این به شرایط شما بستگی دارد و لازم نیست در آن روزهای سخت خودتان را اذیت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا