لیست لوازم قنادی

لیست لوازم قنادی

با تمام ذوق و شوقتان بلند می‌شوید تا همان دستور کیک را که در اینستاگرام دیده‌اید، اجرا کنید اما متوجه می‌شوید چند مورد از لیست لوازم قنادی موردنیاز آن را ندارید. در این زمان، ممکن است تمام ذوقتان کور شود. تفاوتی ندارد که فردی حرفه‌ای در شیرینی‌پزی هستید یا آماتور؛ اگر می‌خواهید هر رسپی تهیه کیک و شیرینی را در خانه انجام دهید، بهتر است لوازم آن را تهیه کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، لیست لوازم قنادی را در اختیارتان می‌گذاریم تا بخرید و دیگر به هیچ تجربه شیرینی‌پزی جدید نه نگویید.

۱. فر و سینی آن

اولین چیزی که به آن نیاز دارید، فر است. بسیاری از شیرینی‌ها را می‌توان روی اجاق یا در تستر درست کرد اما اگر می‌خواهید دستتان در انتخاب شیرینی باز باشد، حتما یک فر داشته‌باشید. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین عضو لیست لوازم قنادی همین است. هنگام خرید فر، به قابل تنظیم بودن زمان و حرارت توجه ویژه‌ای داشته‌باشید تا بتوانید تمام دستورات تهیه شیرینی و غذا را در آن به‌راحتی انجام دهید.

معمولا فرها سینی دارند اما اگر ندارند، بهتر است مدل باکیفیت و با اندازه مناسب آن را انتخاب کنید. جنس گالوانیزه و تفلون برای سینی مناسب است. از طرف دیگر، رنگ سینی نباید با قرار دادن شیرینی در آن، تغییر کند.

۲. همزن

برای سرعت بخشیدن به کارتان، همزن معجزه می‌کند. همزن‌ها هم دستی هستند و هم برقی. بهتر است که از هر دوی آن‌ها داشته‌باشید تا کارتان لنگ نماند. بدون همزن هم می‌توان کار کرد اما زدن سفیده تخم مرغ از شما زمان زیادی می‌گیرد و هیچوقت نتیجه مانند آن‌چه که انتظار دارید، نمی‌شود.

۳. قالب کیک

قالب‌ها هم یکی دیگر از لوازم موردنیازتان در لیست لوازم قنادی هستند. زمانی‌که می‌خواهید شیرینی‌های مختلفی مانند پای سیب یا کیک یزدی درست کنید، لازم نیست که خودتان را به زحمت زیادی بیاندازید. با این قالب‌ها در زمان کوتاهی همان نتیجه دلخواهتان را می‌گیرید.

قالب‌ها جنس‌های مختلفی دارند که در میانشان قالب تفلون، آلومینیومی، سیلیکونی و چدن نچسب هستند و همین مساله کارتان را راحت می‌کند. از طرف دیگر، قالب کیک‌ها در مدل‌های مختلفی مانند کمربندی، لوف، میان‌تهی، تارت، کیک فنجانی و پای تولید می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها را براساس نیازتان بخرید.

۴. پیمانه‌های اندازه‌گیری مواد

چند بار شنیده‌اید که «من همان اندازه‌ای را که گفتی، ریختم اما نتیجه فاجعه شد.» مشخص نبودن اندازه باعث می‌شود که نتیجه همان چیزی که انتظار دارید، نشود. برای جلوگیری از این اتفاق از لوازم پیمانه‌های مختلف استفاده کنید. معمولا در بازار پیمانه مناسب مواد خشک و مایعات وجود دارد. در کنار این دو، ترازو هم مهم است و باید به آن به‌عنوان یک عضو حیاتی در شیرینی‌پزی نگاه کنید.

لیست لوازم قنادی
آشنایی با لیست لوازم قنادی

۵. لیسک و فرچه

گاهی اوقات لازم نیست همزن بردارید و مواد را زیاد هم بزنید. مخلوط شدن سطحی مواد برای بعضی مواد کافی است. در این مرحله، لیسک به کمک شما می‌آید تا کار را بی‌نقص انجام دهید. علاوه بر این بخش، جدا کردن موادی که به دیواره‌های ظرف چسبیده‌اند با قاشق یا چنگال ممکن نیست؛ اما همین کار را لیسک به‌آسانی انجام می‌دهد.

برای رومال لازم نیست دست خود را کثیف کنید یا قاشق بردارید و مواد در بعضی بخش‌ها بیشتر از قسمت‌های دیگر باشد. فرچه کارتان را راحت می‌کند. فرچه‌های سیلیکونی به‌راحتی تغییر شکل می‌دهند و می‌توانید برای زدن مایه رومال یا روغن در هر قالب استفاده کنید.

۶. الک

الک کردن آرد یکی از ملزومات داشتن کیک عالی است؛ چون هوای بین ذرات آرد را از بین می‌برد؛ اما این تنها کار الک نیست. الک یکی از وسیله‌هایی است که ناخالصی‌های نوشیدنی و مواد مختلف را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد آن‌ها وارد مایه‌ای که درست کردید، شوند.

۷. پالت

این روزها توجه به جزئیات در درست کردن کیک‌ها زیاد شده‌است و اکثر افراد در همان نگاه اول به‌دنبال اندازه‌های درست و تمیزکاری هستند. پالت در مسیر خامه‌کشی کیک همراه شما است. اگر همیشه در حالت درست کردن کیک خامه‌ای هستید، بهتر است در لیست لوازم قنادی خود حتما پالت را جا دهید. این وسیله در دو مدل صاف و شکسته وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را در اندازه مدنظرتان تهیه کنید.

۸. کاغذ روغنی

قالب کیک را برعکس می‌کنید اما قرار نیست کیک از آن خارج شود. برای این‌که دچار این مشکل نشوید، بهتر است کاغذ روغنی داشته‌باشید. تفاوتی ندارد که چه شیرینی درست می‌کنید، کاغذ روغنی اجازه نمی‌دهد آن‌ها به کف ظرف بچسبند و شیرینی‌ها بعد از پخت به‌راحتی جدا می‌شوند.

۹. کپسول کاغذی

کیک‌های فنجانی قالب مخصوص خود را دارند. اما گاهی اوقات به قالب می‌چسبند و برای برداشتن آن‌ها باید دست به دامن قاشق شوید. با این کار ممکن است قالب شما خراب شود. برای جلوگیری از این اتفاق و روغن زدن زیاد به قالب، کپسول کاغذی تهیه کنید. هم ظاهر زیباتری به کیک‌های کوچک شما می‌دهند؛ هم کارتان را راحت‌تر می‌کنند.

۱۰. قیف و ماسوره

اگر اسم قیف و ماسوره بیاید، اکثر افراد یاد تزئینات روی کیک‌ها می‌افتند اما این‌ تنها کاربرد این وسایل نیست. از قیف و ماسوره برای درست کردن شیرینی‌های مختلفی مانند بامیه استفاده می‌شود. جنس قیف ممکن است از پارچه، پلاستیک یا کاغذ باشد و ماسوره‌ها هم در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند که شما با توجه به نیاز خودتان می‌توانید یک یا چند تا از آن‌ها را بخرید. جنس ماسوزه‌ها هم معمولا پلاستیکی یا استیل است.

۱۱. کاتر

زمانی‌که می‌خواهید کیک خامه‌ای درست کنید، باید آن را به چند بخش کوچک تقسیم کنید تا مواد فیلینگ مانند موز و گردو را روی آن‌ها بریزید. برای این‌که این کار بی‌نقص انجام شود و کیک وسط کار خراب نشود، به کاتر برای برش نیاز دارید.

۱۲. وردنه

خمیری درست کرده‌اید اما هر چقدر با انگشتانتان آن را فشار می‌دهید، نازک نمی‌شود. در این زمان، انگشتان نمی‌توانند خمیر نازکی به شما تحویل دهند. بلکه باید به سراغ وردنه بروید و با کمی آردپاشی، خمیر را به همان ضخامتی که می‌خواهید، درآورید.

لیست لوازم قنادی
آشنایی با لیست لوازم قنادی

۱۳. پایه گردان کیک

برای این‌که تمام قسمت‌های کیک گرد شما یکدست باشد، پایه گردان دستیار خوبی برای شما است. یک صفحه که مانند سینی اما پایه‌دار است. زمانی‌که شروع به چرخش کند، خیالتان راحت است که هیچ قسمتی از کیکتان با بقیه متفاوت نیست.

۱۴. ابزار تزریق ژل

ژله‌های تزریقی یکی از دسرهای خوشمزه و زیبا برای مهمانی‌ها هستند. برای درست کردن آن‌ها سرنگ و سری‌های مختلفی نیاز دارید تا هر شکلی را که می‌خواهید، روی آن اجرا کنید. اگر همیشه در حال درست کردن ژله هستید، بهتر است این وسیله را هم در میان لیست لوازم قنادی خود قرار دهید.

۱۵. ابزار فوندانت

فوندانت مانند معجزه هر چیزی را که بخواهید، به شیرینی تبدیل می‌کند. زمانی‌که از فوندانت استفاده می‌کنید، می‌توانید همه چیزهایی را که می‌خواهید، تهیه کنید اما برای تهیه آن لازم است لوازم فوندانت مانند مهر، کاتر، اتو، وردنه و تکسچر آن را بخرید.

۱۶. توری خنک‌کننده

وسیله دیگری که به آسان و بهتر کردن نتیجه کارهایتان کمک می‌کند، توری خنک‌کننده است. زمانی‌که کیک یا شیرینی دیگری درست می‌کنید، برگرداندن آن‌ها روی این توری باعث خنک شدن بهتر آن‌ها می‌شود.

در این مطلب دسپخت لیست لوازم قنادی مهم در خانه را به شما معرفی کردیم. اگر در این حوزه فعال هستید، به ما بگویید چه وسیله دیگری است که باید نام آن را در این لیست بگنجانیم تا شیرینی‌پزی آسان‌تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا