کیک کاکائویی

شکلات و کاکائو دل همه افراد از کوچک تا بزرگ را به دست می‌آورد. اگر می‌خواهید مهمانان خود را از گروه سنی مختلف خوشحال کنید، طرز تهیه کیک کاکائویی را یاد بگیرید و برای مهمانی بعدی خود آن را درست کنید. شاید ظاهر کیک باعث شود فکر کنید درست کردن آن ممکن است سخت باشد؛ اما به شما می‌گوییم فقط باید یک نکته را رعایت کنید تا کیک متفاوتی داشته‌باشید. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه کیک کاکائویی را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور کیکی درست کنید که هیچ‌کس نتواند از آن ایراد بگیرد.

مواد اولیه لازم برای کیک کاکائویی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
کیک کاکائویی
طرز تهیه کیک کاکائویی

دستور تهیه کیک کاکائویی

 

مرحله اول:

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا زمانی‌که کیک کاکائویی را آماده می‌کنید، گرم شود. به سراغ آرد بروید و آن را به همراه بیکینگ پودر، پودر کاکائو و نوک قاشق غذاخوری نمک ۳ بار الک کنید. بعد از الک کردن با قاشق همه مواد را با هم ترکیب کنید تا پودر کاکائو با تمام قسمت‌های آن مخلوط شوند.

مرحله دوم:

سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید و روی زرده‌ها وانیل بریزید. سپس، کار را با هم زدن سفیده شروع کنید؛ چون هیچ موادی به پره‌های همزن نچسبیده، آن‌ها بهتر شکل می‌گیرند. باید به‌اندازه‌ای سفیده‌ها را مخلوط کنید که حالت خامه‌ای و سفید پیدا کنید. اگر ظرف شما پلاستیکی یا استیل باشد، بعد از هم زدن ۵ دقیقه‌ای به‌راحتی از ظرف برنمی‌گردد.

مرحله سوم:

زرده را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید که حالت کرمی و کشدار پیدا کنند. بهتر است از شکر با ریزدانه استفاده کنید که به‌راحتی در ترکیب حل شوند. سپس، به‌ترتیب روغن و شیر را به مواد اضافه کنید. برای این‌که کیک بافت بهتری داشته‌باشد، شیر را قبل از تهیه کیک کاکائویی بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شود.

مرحله چهارم:

ترکیب آرد را به بقیه اضافه کنید. این کار را در ۳ مرحله و به‌صورت آهسته انجام دهید تا در خمیر گلوله‌گلوله نشوند. برای این کار همزن را کنار بگذارید و از لیسک استفاده کنید. هم زدن را به‌صورت دورانی انجام دهید تا پف کیک از بین نرود. سپس، سفیده‌ها را اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم:

کف و دیواره‌های قالب کیک را با روغن چرب کنید. سپس، مقداری آرد روی آن‌ها بپاشید و اضافه‌های آن را خالی کنید. در نهایت، همه مواد کیک را در قالب بریزید و اجازه دهید به مدت ۵۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بماند تا آماده شود. در فر نباید در نیم‌ساعت اول پخت باز شود. بعد از آن، یک خلال چوبی بردارید و داخل کیک بزنید. اگر هیچ موادی به آن نچسبید؛ یعنی کیک شما آماده است.

مرحله ششم:

مقداری شکلات را به همراه کره آب کنید و بعد از سرد شدن کیک روی آن بریزید. سپس، با هر چیزی که دوست دارید، آن را تزئین کنید. دستور تهیه خامه با سفیده تخم مرغ آسان است و می‌توانید برای این کیک از آن استفاده کنید. همین‌طور، طرز تهیه گاناش روی کیک را بدانید، می‌توانید یک لایه صاف و خوشمزه برای کیکتان با آن درست کنید.

کیک کاکائویی
طرز تهیه کیک کاکائویی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک کاکائویی

  • برای نچسبیدن می‌توانید کف قالب کاغذ روغنی بگذارید.
  • می‌توانید سفیده و زرده تخم مرغ را به‌صورت یکجا بریزید.
  • برای تزئین از گاناش شکلاتی، خامه قنادی، پودر نارگیل، پودر پسته یا شکلات چیپسی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا