کیک ماست

می‌خواهید کیک بپزید اما متوجه می‌شوید خبری از شیر نیست. در این زمان، به جای فراموش کردن، به سراغ دستورهای تهیه جایگزین بروید. استفاده از ماست به جای شیر یکی از بهترین گزینه‌ها در این شرایط است. کافی است مقداری ماست شیرین در یخچال خانه پیدا کنید و یک کیک با بافت پنبه‌مانند درست کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه کیک ماست را با نکات پخت بهتر آن در اختیارتان می‌گذاریم.در تهیه این کیک از شیر استفاده نمی‌شود. اما در کنار این روش، دستور دیگری هم برای کیک بدون شیر است که می‌توانید آن را هم یک بار امتحان کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک ماست

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
کیک ماست
طرز تهیه کیک ماست

دستور تهیه کیک ماست

 

مرحله اول:

زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را بعد از هم‌دما شدن با محیط، از هم جدا کنید. تهیه کیک ماست را از زدن سفیده تخم مرغ شروع کنید که در این زمان، پره همزن تمیز است و بافت سفیده کشدار و خامه‌ای شکل می‌شود.

مرحله دوم:

روی زرده تخم مرغ وانیل بریزید و آن را با شکر مخلوط کنید. سپس، هم بزنید تا کرمی‌رنگ و خامه‌ای شود. سپس، روغن و ماست را به‌ترتیب به مایه اولیه کیک ماست اضافه کنید.

مرحله سوم:

آرد، بیکینگ پودر و نمک را برای کیک ماست باید الک کنید؛ به همین خاطر، آن‌ها را در یک ظرف بریزید و ۳ بار از صافی رد کنید. بعد از ترکیب شدن، آن را در چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. نیازی نیست در این مرحله از همزن کمک بگیرید. تنها مخلوط شدن با لیسک کافی است. فقط حتما مواد پایینی کیک را به بالا بیاورید تا همه جا یکدست شوند.

مرحله چهارم:

سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و به اندازه ترکیب شدن، هم بزنید. مواد کیک ماست را در قالب چرب‌شده بریزید و چند بار محکم به زمین بکوبید. با این کار، هوای اضافه بین ذرات مایه کیک از بین می‌روند و کیک یک‌دست‌تری خواهید داشت.

مرحله پنجم:

قالب را در فر بگذارید و اجازه دهید ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه در آن بماند تا پخته شود. فقط حتما یادتان باشد که فر را قبل از گذاشتن قالب در آن گرم کنید. برای این‌که وسط کارهای تهیه کیک ماست این مساله را فراموش نکنید، قبل از شروع کار این کار را انجام دهید.

کیک ماست
طرز تهیه کیک ماست

نکته‌های بهتر درست کردن کیک ماست

  • حتما از ماست شیرین و بدون نمک (شور) استفاده کنید.
  • هم‌دما شدن تخم مرغ و ماست باعث نرم شدن کیک شما می‌شود.
  • برای عطر بهتر می‌توانید موادی مانند سیب و دارچین را هم به آن اضافه کنید.
  • می‌توانید تخم مرغ را به شکل درسته به شکر اضافه کنید. اگر هم تخم مرغ نداشتید، از دستور طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا