کیک بدون شیر

همیشه همه مواد آماده نیست که بخواهید دست به کار شوید و کیک درست کنید. گاهی اوقات تخم مرغ نیست و لازم است طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ را یاد بگیرید. اگر زمانی هوس کیک کردید اما متوجه شدید شیری در خانه ندارید؛ از ادامه کار پشیمان نشوید. شما می‌توانید این کار را بدون حضور شیر هم انجام دهید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور تهیه کیک بدون شیر بی‌نقصی را در اختیار شما می‌گذاریم تا درست کنید. فقط باید نکات و جزئیات درست کردن آن را فراموش نکنید تا دقیقا کیکی شود که همه عاشق آن می‌شوند. البته اگر نمی‌خواهید از شکر در دسرهایتان استفاده کنید شیرینی‌های رژیمی بدون شکر را امتحان کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک بدون شیر

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن ۳/۴ پیمانه
آب جوش ۱/۴ پیمانه
آرد ۲/۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کیک بدون شیر
طرز تهیه کیک بدون شیر

دستور تهیه کیک بدون شیر

 

مرحله اول:

زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید و سفیده‌ها را با دور تند همزن بزنید. این کار را ۵ دقیقه انجام دهید تا سفت شوند. اگر این کار را در ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای انجام دهید؛ با برعکس کردن ظرف، به هیچ وجه سفیده‌ها برنمی‌گردند. بهتر است برای پف کردن کامل سفیده‌ها از همزن تمیز استفاده کنید و اول از همه، این کار را انجام دهید.

مرحله دوم:

زرده‌های تخم مرغ را با شکر و وانیل در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا کش‌دار، خامه‌ای و کرمی‌رنگ شوند.

مرحله سوم:

آب جوش را در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید. برای نبستن زرده‌ها همزن را روی دور تند آن بگذارید و آب جوش را به‌آرامی روی مواد بریزید. اگر این کار را انجام ندهید، بوی بد تخم مرغ اجازه نمی‌دهد کیک بدون شیر را نوش جان کنید.

مرحله چهارم:

روغن را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا همه یکدست شوند. آرد، نمک و بیکینگ پودر باید الک شوند تا هوای بین ذرات کوچک آن‌ها از بین برود و کیک بهتری داشته‌باشید. این کار را ۳ بار انجام دهید. سپس، در چند مرحله آرد را اضافه کنید و با لیسک به‌آرامی هم بزنید. هم زدن دورانی و از یک طرف پف کیک را از بین نمی‌برد و بافت بهتری به آن می‌دهد.

مرحله پنجم:

سفیده‌ها را به مواد اضافه کنید و به‌آرامی و در حد مخلوط شدن با بقیه مواد هم بزنید. برای این کار نیازی به همزن نیست و قاشق یا لیسک کافی است.

مرحله ششم:

فر روشن‌شده را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید و مواد را در قالب کیک بریزید. برای نچسبیدن کیک به کف و دیواره‌های قالب از کاغذ روغنی استفاده کنید. اگر به آن دسترسی ندارید، مقداری آرد و روغن را با هم ترکیب کنید و با براش به دیواره‌ها و کف آن بمالید. بعد از آن، به‌راحتی کیک از قالب جدا می‌شود. حدودا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا کیک بدون شیر شما آماده شود؛ اما این مساله به فر و بقیه شرایط هم بستگی دارد.

کیک بدون شیر
طرز تهیه کیک بدون شیر

نکته‌های بهتر درست کردن کیک بدون شیر

  • فر را قبل از شروع تهیه کیک روشن کنید تا گرم شود.
  • می‌توانید زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را جدا نکنید و به همان شکل با شکر مخلوط کنید.
  • بعد از ریختن مایه کیک، چند بار قالب را به کف زمین بزنید تا هوای بین آن از بین برود.
  • برای تزئین کیک بدون شیر از شکلات آب‌شده، پودر قند، پودر نارگیل یا شکلات رنده‌شده استفاده کنید.
  • برای از بین نرفتن پف کیک، از زمانی‌که کیک را در فر می‌گذارید، به مدت نیم ساعت در آن را باز نکنید.
  • برای بررسی پخته شدن کیک، خلال چوبی داخل آن بزنید. اگر بدون مواد چسبیده بیرون آمد، کیک آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا