سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو

اگر از درست کردن سالاد فصل خسته‌اید، بهتر است به سراغ سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو بروید تا مزه تازه‌ای را امتحان کنید. این سالاد در کنار کلم، کشمش و گردو هم دارد که می‌تواند یک مزه جدید به سالاد شما بدهد. درست کردن این سالاد مانند بقیه آن‌ها آسان است. اگر می‌خواهید یک سالاد بی‌نقص درست کنید، مواد اولیه تازه و باکیفیتی انتخاب کنید. سپس، مراحلی را که در ادامه این مطلب دسپخت با شما به اشتراک می‌گذاریم، طی کنید.

مواد اولیه لازم برای سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو

نام مواد مقدار لازم
کلم برگ قرمز ۱ عدد
پیاز قرمز ۱ عدد
کشمش ۱/۲ پیمانه
گردوی آسیاب‌شده ¼ پیمانه

مواد اولیه لازم برای سس سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو

نام مواد مقدار لازم
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
سرکه ۲ قاشق غذاخوری
شکر در صورت علاقه
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو
طرز تهیه سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو

طرز تهیه سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو

 

مرحله اول:

کلم برگ و پیاز را بشورید و صبر کنید تا خشک شوند. اگر عجله دارید، آن‌ها را با یک پارچه نخی تمیز خشک کنید. سپس، آن‌ها را به شکل و اندازه دلخواه خرد کنید. معمولا خرد کردن آن‌ها به‌صورت خلالی برای این سالاد مناسب است.

مرحله دوم:

کلم برگ را به همراه پیاز در یک کاسه بزرگ بریزید. کاسه بزرگ هم زدن شما را راحت‌تر می‌کند و دیگر تکه‌ای از سالاد بیرون ریخته نمی‌شود. سپس، کشمش و گردوی آسیاب‌شده را به این ترکیب اضافه کنید. اندازه آسیاب کردن گردوها به سلیقه شما بستگی دارد و لازم نیست که خیلی ریز یا درشت باشند.

مرحله سوم:

به سراغ درست کردن سس سالاد کلم قرمز بروید. سس مایونز و سرکه را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. حالا نوبت به اضافه کردن نمک و فلفل سیاه به سس سالاد کلم قرمز می‌رسد. در نهایت، این سس را روی مواد سالاد بریزید و به‌خوبی هم بزنید تا سس به تمام بخش‌ها برسد.

مرحله چهارم:

روی سالاد را با سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید. بستن در کمک می‌کند که عطر آن در فضا پخش نشود. بعد از یک ساعت، یک سالاد خنک دارید که می‌توانید تنها یا به همراه غذا نوش جان کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد کلم قرمز با کشمش و گردو

  • به جای سرکه، آبلیمو ترش و آب غوره هم می‌توانید در سالاد بریزید.
  • اگر می‌خواهید سالادتان عطر بیشتری داشته‌باشد، مقداری پودر سیر یا یک حبه سیر رنده‌شده به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا