خامه کیک با سفیده تخم مرغ

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید و بدون هیچ مشکلی، آن را در خانه درست کنید. گاهی اوقات نگرانی از بابت سالم و تمیز بودن خامه قنادی اجازه نمی‌دهد به سراغ خرید آن بروید. اما نمی‌توان همیشه دسرهای ساده درست کرد. مخصوصا از آن‌جایی که کودکان به ظاهر شیرینی اهمیت زیادی می‌دهند، درست کردن بدون خامه کیک و شیرینی حتما آن‌ها را آزرده می‌کند. بهتر است به سراغ یادگیری تهیه خامه کیک به روش سالم‌تری بروید و خودتان بدون نیاز به قنادی در خانه آن را درست کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای خامه کیک با سفیده تخم مرغ

نام مواد مقدار لازم
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۴۰ گرم
نشاسته ذرت ۵۰ گرم
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
خامه کیک با سفیده تخم مرغ
طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ

مرحله اول:

پره‌های همزن و سفیده تخم مرغ را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. انجام این کار به شما خامه بهتری می‌دهد. سپس، سفیده را بیرون بیاورید و با همزن دستی هم بزنید؛ اما اجازه ندهید که به کف کردن برسد.

مرحله دوم:

شکر را به همراه وانیل و نمک به سفیده اضافه کنید. بعد از ترکیب شدن آن‌ها، یک قابلمه یا کتری با آب روی اجاق بگذارید. سپس، صبر کنید تا آب آن به جوش بیاید. سپس، کاسه این ترکیب را روی آن بگذارید و به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید. با این کار، سفیده پخته می‌شود و به شکل خامه پف می‌کند.

مرحله سوم:

کاسه سفیده را از روی حرارت بردارید و با همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه دیگر با دور تند بزنید. در این مدت، سفیده شروع به فرم گرفتن می‌کند. سپس، نشاسته را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد به‌طورکامل سفت شود و بخشی از مواد در پره‌ها جا بماند. حالا خامه شما آماده است. آن را در قیف بریزید و با ماسوره دلخواه، هر شیرینی موردعلاقه خودتان را تزئین کنید.

علاوه بر این خامه بهتر است انواع کرم برای روی کیک را بشناسید تا زمانی‌که دنبال تنوع بودید، از آن‌ها ایده بگیرید و بهترینشان را برای خود انتخاب کنید.

خامه کیک با سفیده تخم مرغ
طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ

نکته‌های بهتر درست کردن خامه کیک با سفیده تخم مرغ

  • اندازه شکر به سلیقه شما بستگی دارد.
  • می‌توان از پودر خامه برای بهتر کردن خامه استفاده کرد.
  • اگر می‌خواهید خامه شما خوشمزه‌تر باشد، مقداری بستنی وانیلی به آن اضافه کنید.
  • برای تهیه خامه از شکر دانه ریز استفاده کنید. اگر به آن دسترسی ندارید، پودر قند گزینه مناسبی است.
  • با عسل و سفیده تخم مرغ هم می‌توان خامه کیک تهیه کنید. در این روش، عسل را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس، سفیده را به همراه وانیل هم بزنید تا کشدار شود. بعد از ۱۵ دقیقه که سفت شد، آن را به عسل اضافه کنید و هم بزنید. به‌راحتی خامه کیک با سفیده تخم مرغ دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا