انواع کرم برای فیلینگ کیک

وقتی صحبت از درست کردن کیک برای مراسم‌ها مانند تولد می‌شود، خامه اولین کرم برای فیلینگ کیک است که به ذهن افراد می‌رسد. اکثر افراد خامه را به‌عنوان روکشی زیبا و خوشمزه برای کیک می‌دانند اما انواع کرم برای فیلینگ کیک تنها در این مورد خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید از چندین گزینه مختلف برای روکش کردن کیک‌هایتان کمک بگیرید. در ادامه این مطلب دسپخت، ۱۲ مدل فیلینگ را معرفی می‌کنیم تا دیگر درست کردن کیک‌های تکراری را فراموش کنید.

۱. گاناش شکلاتی

اگر به شکلات و کاکائو علاقه دارید، می‌توانید روکش‌های آن را برای هر کیکی درست کنید. گاناش روکشی است که از ترکیب خامه و شکلات تخته‌ای به دست می‌آید. میزان غلظت آن به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال گاناش روانی برای فیلینگ کیک می‌گردید، مقدار خامه این ترکیب را بیشتر از شکلات در نظر بگیرید؛ درغیراین‌صورت، میزان شکلات بیشتر از خامه باشد. حالت غلیظ این ترکیب برای شکلات‌های قالبی مناسب است.

کرم برای فیلینگ کیک
انواع کرم برای فیلینگ کیک

۲. خامه فرم‌گرفته

همانطور که در بالا هم گفتیم، خامه جزء اولین گزینه‌ها برای روکش کردن کیک‌ها به حساب می‌آید؛ اما از آن‌جایی که شیرین و خوشمزه است، هنوز هم افراد زیادی طرفدار پروپاقرص آن به حساب می‌آیند. برای تهیه خامه فرم‌گرفته لازم است از خامه با درصد چربی بالا یا دابل استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید از طعم وانیلی آن دور شوید و رنگ تازه‌ای به آن بدهید، می‌توانید مقداری پودر قهوه یا کاکائو را با آن ترکیب کنید. اگر نباید کالری بالایی دریافت کنید اما از خامه هم نمی‌توانید بگذرید، طرز تهیه کیک با شیره خرما را یاد بگیرید و آن را با خامه تزئین کنید. شیره خرما مفیدتر از شکر است.

۳. کرم کارامل

گزینه دیگری کهب رای فیلینگ کیک می‌توانید به کار بگیرید، کرم کارامل است که از شکر و خامه تهیه می‌شود. شکر باید گرم و سپس، با خامه ترکیب شود. از این فیلینگ برای تهیه آب‌نبات هم می‌توانید استفاده کنید اما به کار بردن آن برای تزئین پودینگ و دسرهای دیگر ظاهر خوب نارنجی‌رنگی به آن می‌دهد.

۴. کرم پنیری

دقت کرده‌اید که در کنار طعم شیرین کیک، مقدار کمی شوری می‌تواند چقدر فوق‌العاده باشد؟ اگر نمی‌خواهید همه دسرتان را شیرین کنید، فیلینگ را کرم پنیری بزنید. در دستور این کرم باید پنیر ماسکارپونه را با خامه صبحانه مخلوط کنید. اگر به این پنیر دسترسی ندارید، از پنیر خامه‌ای استفاده کنید. تنها باید حواستان باشد که پنیر نباید زیاد شور باشد. اگر هم برایتان شیرینی مهم است، مقداری شکر روی این ترکیب بریزید و هم بزنید.

۵. کرم پرتقالی

عطر میوه‌ها طعم دیگری به کیک شما می‌دهند. اگر از عطر میوه لذت می‌برید، این مدل فیلینگ را امتحان کنید. برای تهیه آن، آب و زست پرتقال را با کره، خامه، شکر و نشاسته ذرت باید ترکیب شوند. منظور از زُست همان قسمت نارنجی‌رنگ پرتقال است که باید آن را رنده کنید تا عطر آن روی تمام مواد بنشیند.

۶. مارمالاد

یکی از بهترین انتخاب‌ها در کنار  پنکیک، مارمالاد است اما تنها پنکیک با مارمالاد فوق‌العاده نمی‌شود. آن را به‌عنوان فیلینگ روی کیک بمالید تا متوجه شوید از چه چیزی صحبت می‌کنیم. توت فرنگی یکی از مزه‌های خوش‌عطری است که می‌توانید مارمالاد آن را برای لایه کشیدن روی کیک انتخاب کنید. کافی است این میوه را خرد و سپس، با ژلاتین و شکر بپزید.

کرم برای فیلینگ کیک
انواع کرم برای فیلینگ کیک

۷. رویال آیسینگ

کیک درست می‌کنید اما دست یک نفر که به آن می‌خورد، آن همه ظرافت به هم می‌خورد. اگر روی این مساله حساس هستید، رویال آیسینگ برای فیلینگ کیک درست کنید. در ابتدا آن را به هر شکلی که دوست دارید، روی کیک می‌زنید. بعد از این‌که سفت  شد، مطمئن باشید که با هیچ فشاری تغییر نمی‌کند. برای تهیه این کرم فیلینگ کیک، پودر مرنگ، پودر قند و مقداری آب لیمو را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

۸. مرینگ

مرینگ روکش سبکی برای کیک‌ها به حساب می‌آید که ترکیبی از آب سرد، شکر با دانه‌های ریز و آب سرد است. این کرم برای فیلینگ کیک ۳ روش مختلف فرانسوی، سوئیسی و ایتالیایی دارد. در هر کدام از این ۳ روش نحوه زدن سفیده با هم فرق می‌کند.

۹. فوندانت

فیلینگ دیگری که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌است، فوندانت است. از آن‌جایی‌که این روکش می‌تواند به هر شکلی که بخواهید، درآید؛ یک گزینه ایدئال برای درست کردن کیک در مدل‌های مختلف است. برای فوندانت به آب، شکر، ژلاتین و گلیسیرین نیاز دارید. آن‌ها را که با هم مخلوط کنید، خمیری مناسب برای درست کردن هر طرحی که می‌خواهید، به‌دست می‌آید.

۱۰. باتر کریم

باترکریم یا کرم کره‌ای هم یک انتخاب دیگر است که باید به آن نگاهی بیاندازید. این ماده در معرض هوا سریع خشک می‌شود اما به کار بردن آن برای مواد لایه‌های کیک مناسب است. مقداری پودر قند را به همراه کره داخل خامه بریزید و به‌خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا باتر کریمی دارید که با آن کیک خود را تزئین کنید. اگر بخواهید کیک خود را جذاب‌تر درست کنید، مقداری رنگ خوراکی هم به آن اضافه کنید.

۱۱. فراستینگ

گاهی اوقات کیک خشک می‌شود. اگر می‌خواهید رطوبتی به آن اضافه کنید تا خشک بودن کیک باعث آزارتان نشود، فراستینگ درست کنید. این ماده از پودر قند، کره و شکر تهیه می‌شود؛ اما این فقط پایه آن است و شما می‌توانید آن را با مزه وانیلی، شکلاتی و کاراملی درست کنید تا مزه جدیدی زیر دندانتان بیاید.

در این مطلب دسپخت انواع کرم برای فیلینگ کیک را معرفی کردیم. دیگر لازم نیست تنها به سراغ خامه قنادی بروید. با استفاده از فیلینگ‌های بالا کیک‌های مختلف خود مانند کیک اسفنجی یا کیک وانیلی را به شکلی جذاب و جدید دربیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا